"Fiecare linie de cost a fost analizata si reevaluata, pentru a se ajunge la solutia optima care sa permita indeplinirea obiectivelor companiei cu privire la optimizarea costurilor si a activitatilor. OMV Romania a derulat programe de optimizare a costurilor inca din 2008. Aceste programe au fost continuate in 2009 si vor merge mai departe si in 2010. Masurile anticriza adoptate au vizat optimizarea activitatilor si a costurilor companiei, cresterea eficientei prin imbunatatirea proceselor de lucru", potrivit datelor transmise de companie, arata NewsIn.

De asemenea, reprezentantii companiei spun ca si in 2010, strategia OMV Romania se va concentra pe dezvoltarea calitativa a retelei, prin extinderea si imbunatatirea serviciilor disponibile in statiile OMV.

"In acest moment nu avem in vedere achizitia de noi benzinarii sau vanzarea unor statii din cadrul retelei. Pe termen mediu si lung, strategia noastra vizeaza dezvoltarea retelei pe traseul autostrazilor. De altfel, pe Autostrada Soarelui (A2), ca urmare a castigarii licitatiei pentru lotul de la km 49, vom deschide doua statii OMV, cate una pe fiecare sens de deplasare", potrivit informatiilor OMV Romania.

OMV este actionarul majoritar al Petrom, cu o detinere de 51,01%.

Altfel, in 2009, pe unul dintre cele doua loturi castigate de OMV Romania Mineraloel in cadrul licitatiei organizate de CNADNR, compania a deschis pe Autostrada A2, la km 66, doua statii sub brandul Petrom, cate una pe fiecare sens de deplasare.

In ceea ce priveste evolutia vanzarilor de carburanti din acest an, reprezentantii companiei spun ca "in 2009, comportamentul de consum al clientilor OMV persoane fizice nu s-a modificat foarte mult in ceea ce priveste achizitia de carburanti. Sesizam insa o scadere a vanzarilor pe segmentul non oil, o modificare a cumparaturilor "din impuls" in statii. Totodata, se observa o scadere la nivelul volumelor de carburant vandute pe carduri, pe segmentul clientilor comerciali".

OMV Romania Mineraloel este prezenta in Romania din anul 1998, avand sediul in Bucuresti si functionand ca o sucursala detinuta in totalitate de Grupul OMV din Austria. OMV Romania are o retea de 77 de statii, care reprezinta o cota de piata de 9% in sectorul distributiei de carburanti.

Portofoliul de produse si servicii al statiilor OMV include si 76 de restaurante si magazine VIVA.

Cu vanzarile grupului de 25,54 miliarde euro si o forta de munca de 41.282 de angajati in 2008, OMV Aktiengesellschaft este una dintre cele mai mari companii industriale austriece listate la bursa. In prezent, OMV detine 2.483 de statii de distributie carburant in 13 tari.

Actionarii au decis: Petrom devine OMV Petrom

Actionarii au decis: Petrom devine OMV Petrom