“Polonezii incep sa-si schimbe perceptia asupra marcilor private ca fiind produse de slaba calitate. Achizitia de produse sub brand propriu nu mai inseamna doar a face economii, ci un mod intelept de a face shopping”, se precizeaza in studiul polonezilor de la PMR.

Potrivit acestuia, respondetii intervievati cunosc mai bine brandurile care poarta acelasi nume cu lantul de magazine, ca in cazul Tesco, Real sau Carrefour, in coada listei de preferinte situandu-se marci locale din retelele mai mici.

Produsele sub marca proprie cele mai cautate de polonezi sunt cele alimentare si de ingrijire a casei. “In ceea ce priveste produsele alimentare, polonezii cumpara cel mai frecvent produse lactate, paste, orez, faina, carne, dulciuri si paine”, reiese din cercetarea PMR.

Studiul a fost derulat in luna septembrie a acestui an in toate regiunile administrative ale Poloniei, rezultand un esantion final de 416 consumatori.



Preferinte apropiate de cele ale romanilor

Concluziile unui studiu similar, dar intreprins de Mednet in Romania, arata ca cele mai prezente branduri in mintea cumparatorilor sunt magazinele de tip hipermarket. Astfel, hipermarketurile Metro si Carrefour sunt cele mai cunoscute lanturi de magazine pentru persoanele din esantion, atingand cote inalte ale notorietatii spontane - 55% pentru retailerul francez, respectiv 48% pentru cei germani.

"Analiza diferentiata pe cele zece orase cuprinse in esantion ilustreaza faptul ca notorietatea spontana este diferita de la oras la oras. IDaca in orase precum Sibiu, Oradea, Craiova, Targu Mures si Timisoara, Real este primul hypermarket care le vine in minte respondentilor, in orasele Brasov, Constanta si Bucuresti aceasta prima pozitie este ocupata de Carrefour, in Cluj Napoca de Cora, iar in Suceava de Kaufland", informeaza firma romaneasca de cercetare.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ in orasele Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Brasov, Oradea, Sibiu, Targu Mures si Suceava, in perioada 07 – 23 septembrie 2009. Au fost intervievate telefonic 2.403 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ± 1,99%.

Vezi harta celor mai populare marci private din Romania.

Studiu: Hipermarketurile, cele mai cunoscute branduri din retailul romanesc

Studiu: Hipermarketurile, cele mai cunoscute branduri din retailul...