Companiile au fost nevoite sa-si amane transportul de marfa catre alte locatii din cauza restrictiilor impuse de autoritati, sa fie indulgente cu angajatii care au intarziat cateva ore la locul de munca sau chiar sa le acorde o zi de concediu salariatilor.

Producatorul de materiale de constructii Lindab Romania, care detine o unitate de productie in localitatea Stefanestii de Jos (judetul Ilfov), a decis sa opreasca productia si sa sisteze livrarile din cauza zapezii si a viscolului.

“Din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile
si a plasarii sediului Lindab in afara Bucurestiului, cu trafic dificil, am hotarat oprirea productiei si a distributiei astazi. Speram ca de maine starea vremii sa se imbunatateasca si sa ne reluam activitatea in ritm normal. Ne-am anuntat toti partenerii de situatie si nu credem ca vom avea probleme, dimpotriva, evitam situatii dificile de transport si ne eficientizam astfel activitatea. Toate rutele de livrari programate pentru azi si maine (n.red.: luni si marti) vor fi realizate miercuri”, spune Andrei Sulyok (foto), director general al Lindab Romania, parte a grupului suedez Lindab, cu afaceri de 63 de milioane de euro pe piata locala.

Fabrica Lindab din Stefanestii de Jos are o capacitatea de productie anuala in regim mediu de functionare de 3,5 milioane mp de tigla metalica, 3,2 milioane mp de tabla cutata trapezoidala, un milion de mp de tubulara circulara de ventilatie si un milion de mp de casete structurale.

In cadrul fabricii din Lindab lucreaza peste 130 de salariati.

Daca in mod normal drumul angajatilor spre fabrica Lindab dureaza 45 de minute, din cauza vremii nefavorabile, angajatii ar fi pierdut, potrivit directorului general al companiei, in jur de sase ore in trafic, cu drumul dinspre si inspre unitatea de productie.

Si activitatea companiilor din domeniul bunurilor de larg consum, cu unitati de productie situate in afara Bucurestiului, s-a desfasurat in conditii dificile. Astfel, Tnuva Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata produselor lactate, cu afaceri de 20 milioane de euro in 2008, a apelat, in prima zi a saptamanii, la un utilaj de dezapezire pentru curatarea drumului catre fabrica din Popesti- Leordeni (judetul Ilfov).

"Compania asigura transportul tuturor angajatilor sai din Bucuresti la Popesti-Leordeni, sediul fabricii Tnuva. Astfel, indiferent de conditiile meteo, le oferim angajatilor confortul unui transport in siguranta. Astazi, in conditii foarte dificile de iarna, pentru a evita intarzieri care sa puna in pericol buna functionare a fabricii, atat din punct de vedere al angajatilor, cat si al transportului produselor, am inchiriat un utilaj de deszapezire pentru curatarea drumului de la/catre fabrica”, spune Adriana Ionescu, director de marketing Tnuva Romania.

De asemenea, angajatii producatorului de mezeluri Angst, care lucreaza in fabrica companiei din Buftea, judetul Ilfov, au avut probleme in a ajunge la timp la locul de munca. In unitatea de productie lucreaza aproximativ 250 de angajati.

“Nu au fost mai multi ca de obicei, dar au fost intarzieri mai mari de la program”, declara Stefan Padure, vicepresedintele Angst.

Angst este angrenata in doua fluxuri-materii prime si produse finite. “Materiile prime, in speta produsele proaspete, carcasa de porc si de vita au ajuns in timp, chiar daca vin din afara Romaniei, in schimb livrarile de preparate din carne pentru tara au fost oprite in dimineata acestei zile de organele competente. Pentru Bucuresti nu au fost probleme majore”, explica Padure.

Potrivit acestuia, in cadrul companiei exista si procedura de “criza a zapezii”, prin care sunt enumerate planurile, actiunile si responsabilii pentru a aduce situatia la normal. “Un lucru foarte important este sa nu preiei informatia de la televizor, ci din surse demne de incredere. Piata noastra de baza este Bucurestiul, unde s-a putut ajunge, normal, putin mai greu”, afirma oficialul Angst.

Pe de alta parte, in fabrica de biscuiti RoStar, cel mai important brand din industria locala de profil, aflata in comuna Bragadiru, judetul Ilfov, nu a fost operata nicio incarcare, mai ales ca masinile ce depasesc 3,5 tone nu au avut voie sa iasa din Bucuresti, iar cele care erau incarcate si trebuiau sa plece duminica, 7 februarie, nu au parasit incinta fabricii.

In plus, au existat si angajati din comunele din judetul Giurgiu care nu au mai putut ajunge la locul de munca. In fabrica din Bragadiru lucreaza aproximativ 250 de angajati.

“Angajatii au ajuns cu mare greutate,
compania de transport a asigurat transportul personalului din localitatile situate pe drumuri judetene. Activitatea de productie nu a fost influentata pana in prezent. Compania incearca cu flota proprie de masini sa sprijine cu transport personalul din Bucuresti si din localitatile in care accesul este posibil”, spun reprezentantii RoStar.

Totodata, cativa din angajatii fabricii Ursus din Buzau, care locuiesc in comunele din apropierea orasului, au anuntat ca nu pot ajunge la program. Insa acest lucru nu a influentat foarte mult activitatea unitatii de productie.

“Din perspectiva vanzarilor de bere, suntem intr-o perioada de extrasezon cand consumul si implicit activitatea de productie si distributie se desfasoara la un nivel mai redus. In acelasi timp, sistemul nostru de distributie si stocurile tampon pe care le avem in depozitele distribuitorilor ne permit ca vanzarile sa continue in acelasi ritm. In schimb, livrarile din depozitul fabricii catre distribuitorii din alte judete, dar si cele locale, catre zona de retail s-au derulat cu mare greutate”, explica Sorin Harabagiu, director al fabricii Ursus Breweries din Buzau.

Potrivit acestuia, transportul pe distante mari se face cu dificultate sau nu se efectueaza deloc in zonele de est si sud, cele mai afectate de caderile de zapada si viscol. Insa, avand in vedere ca se lucreaza dupa un sistem planificat de distributie si exista stocuri tampon in depozitele distribuitorilor, nivelul de impact asupra business-ului este scazut.

Si in sectorul IT, angajatii companiilor de profil au intarziat la serviciu din cauza zapezii si a viscolului.

“Lucram ca intr-o zi normala, fara zapada. Se circula bine, iar noi am intarziat cel mult zece minute fata de obicei”, a declarat Mirabele Gherghiceanu, coordonator de marketing si PR la Omnilogic, unul dintre cei mai mari distribuitori de echipamente IT pe piata locala, cu 120 de angajati la finalul lui 2009.

Sediul companiei, care anul trecut avea afaceri de peste 70 de milioane de euro, se afla in Otopeni, judetul Ilfov.

Reprezentantii Centrului Infotrafic al Politiei Romane au anuntat ieri dimineata ca, din cauza zapezii si a viscolului, circulatia pe 17 drumuri nationale, precum si pe Autostrada Bucuresti – Pitesti si A2, a fost oprita.

Ulterior, in jurul orei 14:30, circulatia autovehiculelor a fost reluata pe sensul de mers Bucuresti-Pitesti al autostrazii A1, in vreme ce sensul de mers Pitesti-Bucuresti a ramas inchis pana la ora 17:00.

De asemenea, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, impreuna cu Directia Rutiera, au interzis circulatia autovehiculelor cu masa totala autorizata mai mare de 7,5 tone pe drumurile din Giurgiu, Calarasi, Ialomita, Buzau, Braila, Galati, Ilfov, Prahova si Vrancea.