Grupul italian Mapei, activ pe piata locala a materialelor de constructii din 2006 prin intermediul subsidiarei Mapei Romania, vrea sa investeasca peste 10 milioane de euro in constructia unei fabrici de adezivi si mortare uscate, care va fi localizata in judetul Brasov.
Mapei Romania a achizitionat anul trecut un teren de 5,7 hectare in judetul Brasov, pe care va fi construita unitatea de productie. Compania detine, tot la Brasov, un depozit cu o suprafata de 1.400 de metri patrati.

“In momentul de fata, nu stiu cu exactitate cand va incepe constructia fabricii, avand in vedere ca planurile din Romania au fost date putin peste cap de achizitia unitatii de productie din Bulgaria. Practic, putem spunem ca suntem in stand-by, asteptam sa vedem cand decide grupul ca trebuie sa inceapa constructia. Finantarea pentru constructia fabricii din Romania va fi suportata de catre grup”, spune Vasile Brad, directorul general al Mapei Romania.

La inceputul anului, grupul italian a cumparat fabrica de mortare uscate Orgachim – Policolor, din Bulgaria, in urma unei tranzactii de 3,5 milioane de euro.

Daca pana in prezent Mapei Romania importa produse doar din Ungaria si Italia, anul acesta 65% din produse vor fi aduse din Bulgaria si 35% din Ungaria.

“Achizitia fabricii din Bulgaria de catre grup ne va ajuta foarte mult si pe noi, pentru ca vom economisi foarte mult cu transportul produselor”, mentioneaza Brad.

Strategia grupului italian este de a avea cat mai multe unitati de productie pentru a reduce la minimum costurile cu transportul.

“Este nevoie de o fabrica si in Romania, pentru ca plasarea unitatii de productie in centrul tarii ne va permite sa avem acces usor la nivel national. De asemenea, fabrica va deservi si pietele din Moldova si Ucraina”, afirma Brad.

Capacitatea totala a unitatii de productie din Romania va fi de 200.000-250.000 de tone de adezivi si mortare uscate anual.

Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 6,4 milioane de euro, in scadere cu 25% fata de valoarea de 8,5 milioane de euro din 2008. Declinul afacerilor s-a datorat, in principal, deprecierii monedei nationale fata de euro.

Cursul mediu anuntat de Banca Nationala a Romaniei a fost de 4,23 lei/euro in 2009, fata de 3,68 lei/euro in 2008.

Afacerile furnizorului de materiale de constructii, care are circa 45 de angajati pe piata locala, au mai fost afectate atat de caderea pietei imobiliare, cat si de promotiile facute de competitori.

“80% din vanzarile noastre de anul trecut au mers catre proiectele imobiliare
si de infrastructura, de aceea am inregistrat o scadere. De asemenea, din cauza deprecierii leului, am fost fortati sa pastram preturile, fara a putea sa oferim preturi promotionale sau discount-uri, asa cum au facut competitorii nostri care detin unitati de productie in Romania. Ei au putut sa vanda mai ieftin anul trecut pentru ca au platit mult mai putin pe transportul produselor decat am platit noi”, mentioneaza Brad.

Oficialul companiei mizeaza in 2010 pe o majorare a cifrei de afaceri cu 20%, pe fondul cresterii vanzarilor in volum.

“Fabrica din Bulgaria ne va ajuta sa vindem mai mult si mai repede decat o faceam inainte”, subliniaza Brad.

Mapei comercializeaza pe piata locala peste 150 de produse, de la adezivi pentru placi ceramice (gresie si faianta) la aditivi pentru betoane si vopsele.

La nivel global, Mapei detine 56 de centre de productie pe cinci continente, in 25 de tari, avand peste 6.100 de angajati.

Cei mai importanti jucatori de pe piata locala de adezivi sunt sunt Henkel, Baumit, Dufa, Euro MGA, Baumix, Saint-Gobain Weber si Adeplast.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri