Astfel, cifra de afaceri a companiei Albalact a crescut, anul trecut, cu 18,59%, ajungand la 225,9 mil. lei, de la 190,5 mil. lei cat era in 2008. In plus, profitul net s-a majorat in 2009 de 4,29 ori (cu 330%), ajungand la 2,6 mil. lei, fata de 606.579 lei, in 2008.

De asemenea, in primul trimestru al acestui an, Albalact a inregistrat o cifra de afaceri cu 4,44% mai mare comparativ cu aceeasi perioada a anului 2009, ajungand la 64,4 mil. lei, fata de 61,6 mil. lei in 2009. Profitul a crescut si el de 2,2 ori (cu 121%) pana la 4,61 mil. lei.

“Sa nu uitam ca anul trecut, piata lactatelor a fost dominata de preturile mici, un consum de baza scazut ca valoare, lupta pentru promotii si pentru spatiul de pe raft. A fost un an greu, marcat de competitie acerba si ofensive de preturi, in care multi au incercat sa castige cote de piata, dar foarte putini au castigat. Cei mai multi au pierdut si cota, si profitabilitate. La asta s-a adaugat presiunea marilor retaileri care au incercat sa-si impuna agresiv brandurile proprii. In aceste conditii, noi suntem multumiti ca am avut si in 2009 o crestere importanta de business obtinuta intr-un mod profitabil”, declara Raul Ciurtin (foto), presedintele si directorul general al Albalact Alba Iulia.

Piata produselor lactate a crescut in 2009 cu aproximativ 5%, potrivit estimarilor APRIL.

Anul trecut, detinerea Albalact i cadrul capitalului social al Raraul SA a crescut pana la nivelul de 93,6%.

In a doua jumatate a anului trecut, fabrica Raraul Campulung Moldovenesc a inceput sa functioneze la o capacitate extinsa, cu investitii de aproximativ 2 milioane de euro, concentrand productia pe branzeturi.

Pentru anul acesta, compania Albalact a bugetat o crestere de 10% a afacerii, cu un nivel al profitabilitatii mai ridicat.

“Si 2010 va fi un an greu pentru intreaga economie, inclusiv pentru industria lactatelor, care va stagna la nivelul de anul trecut. Nu vom asista la schimbari esentiale in comportamentul consumatorilor, acestia indreptandu-se in general tot catre produsele de baza. In aceste conditii preferam sa avem o crestere mai mica a cifrei de afaceri, dar sa mizam pe un profit mai bun. Compania va continua sa-si extinda distributia, portofoliul de produse si reteaua de clienti in retail, vom avea lansari noi, dar si promotii. Lucrurile bine gandite in acest moment vor da roade si pot accelera cresterea companiei pe termen lung”, adauga Ciurtin.

De 38 de ani pe piata romaneasca a lactatelor, Albalact a ajuns in top 4 producatori de lactate in 2009, pe plan local.

Potrivit datelor MEMRB ianuarie-decembrie 2009, Zuzu ocupa primul loc pe piata laptelui pasteurizat cu 29% cota de piata in volum, iar Fulga este numarul 2 pe piata laptelui UHT cu 19,5% cota de piata in volum.

Potrivit acelorasi analize, Albalact este lider de piata si pe segmentul untului de masa, cu brandul omonim De Albalact. Albalact produce peste 60 de sortimente de lactate sub marcile Fulga, Zuzu si Albalact.

Compania Albalact - Alba Iulia este unul dintre primii cinci producatori de lapte si produse lactate din Romania. Infiintata in anul 1971 si transformata in societate comerciala pe actiuni in 1990, Albalact a fost privatizata in 1999. Compania Albalact are peste 500 de angajati si peste 6.000 de actionari si este listata la categoria a II-a a Bursei de Valori Bucuresti.

Din 2009, Albalact detine 93,6% din pachetul de actiuni al Raraul Campulung Moldovenesc. In prezent, Albalact comercializeaza produse proaspete pasteurizate si UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, De Albalact si Raraul.