Unitatea de productie va deveni operationala la jumatatea lui 2011, an in care austriecii estimeaza o crestere a economiei locale de 2,4%, sub asteptarile Fondului Monetar International (FMI).

Recent, Jeffrey Franks, reprezentantul FMI pe plan local, declara ca se asteapta ca Produsul Intern Brut (PIB) al Romaniei sa creasca cu 3,6%, in scadere cu 1,5% fata de prognoza din aprilie.

“In exista atat o criza economica, cat si una politca, insa noi estimam o crestere economica de 2,4% in 2011. Atunci cand PIB-ul unei tari creste cu 2,5% intr-un se creeaza automat si un avans al cererii de otel”, spune Gernot Schwarzhuber, director general al Steel Service Center Romania, subsidiara locala a Voestalpine Steel Service Center, una din cele cinci linii de business ale austriecilor.

Voestalpine Steel Service Center Romania a obtinut de 18,5 mil. lei (4,4 mil. euro) pentru constructia fabricii, restul sumei, pana la 20 de mil. euro, urmand a fi asigurat prin finantare de la grup.

“Pana acum am cheltuit aproximativ 1,3 milioane de euro, pe tot ceea ce inseamna consultanta pentru proiectul european, cat si pentru achizitionarea terenului”, afirma Stefan Einfalt (foto), director general al Voestalpine Steel Service Center Romania si coordonatorul proiectul de constructie al fabricii de la Giurgiu.

Compania locala are doi directori generali datorita politicii implementante la nivel international de catre Voestalpine.

Unitatea de productie va fi construita pe un de circa 4 hectare si va ocupa o suprafata de 8.500 de metri patrati.

La finalizare, capacitatea de productie a fabricii va fi de 20.000 de tone de tabla, urmand ca pana in 2015 capacitatea de productie sa fie majorata la 130.000 de tone. In cadrul fabricii vor lucre 50-70 de oameni.

Aproximativ 30% din productia de anul viitor urmeaza sa fie exportata in Serbia, Bulgaria si Turcia.

Terenul existent permite dublarea capacitatii de productie, de la 130.000 de tone anual, la 260.000 de tone.

Materia prima va fi adusa din Linz (Austria), urmand ca cea mai mare parte a productiei sa fie destinata pietei romanesti.

Reprezentantii companiei targeteaza, in principal, furnizorii de piese pentru cei doi producatori locali, respectiv Automobile si Romania.

Voestalpine si-a anuntat inca din 2007 intentia de a construi unitatea de productie de la Giurgiu, iar acest proiect nu a fost in pericol pentru a fi amanat din cauza aparitiei crizei financiare.

“Evident ca aceasta criza ne-a facut sa ne gandim mai bine la termenul in care sa demaram investitia, dar nu s-a pus niciodata problema ca acest proiect sa fie anulat”, mentioneaza Stefan Einfalt.

Municipiul Giurgiu a fost ales ca locatie pentru constructia fabricii atat datorita conexiunii directe cu Dunarea, care permite aducerea de materie prima din Austria la costuri reduse, cat si situarii in partea sudica a tarii, in apropierea celor doi producatori auto.

De asemenea, in alegerea austriecilor a contat accesul la calea ferata si investitiile rutiere derulate de autoritatile din Giurgiu.

“Am ales Romania atat datorita pozitionarii centrale pe care o are in Europa, cat si faptului ca foarte multe companii din Vest au ales sa-si relocheze afacerile spre Europa Centrala si de Est”, mentioneaza Einfalt.

In alta ordine de idei, reprezentantii austriecilor au anuntat ca Voestalpine mentine inghetat pe termen nelimitat proiectul de constructie a unei otelarii, pentru care Romania reprezenta una din alternative, alaturi de Bulgaria, Turcia si Ucraina. Proiectul a fost evaluat initial la cinci miliarde de euro.

Grupul Voestalpine este reprezentat de 360 de intreprinderi de productie si distributie in peste 60 de tari. Grupul a inregistrat o cifra de afaceri de 11,6 miliarde euro in exercitiul financiar 2008/2009 si are circa 41.000 de angajati in intreaga lume.