"Nu resimtim o restrangere a consumului. Pentru perioada ianuarie - mai 2010 avem o crestere de 40% a cifrei de afaceri fata de aceeasi perioada a anului precedent, desi obiectivul nostru pentru 2010 reprezinta o crestere de aproximativ 70%", declara pentru Wall-Street Lucia Costea (foto), managing partner in cadrul Secom.

Anul trecut, importatorul a realizat o cifra de afaceri de aproape 3 milioane de euro, ceea ce inseamna un avans de 75% fata de 2008.

Potrivit informatiilor furnizate de companie, un roman cheltuieste in jur de cinci euro anual pentru suplimentele alimentare, o suma foarte mica comparativ cu cea a vest-europenilor care scot din buzunar cu pana la zece ori mai mult.

Diferentele de consum vin atat pe fondul ecartului intre puterea romanilor de cumparare si cea a vest-europenilor, cat si pe cel al obisnuintelor de consum. In Occident, suplimentele alimentare au inceput sa fie folosite la scara larga inca din perioada interbelica, pe cand in Romania piata "de profil" s-a rezumat multa vreme la celebrele capsule de ulei de peste sau, mai tarziu, la comprimatele de calciu Sandoz.

"Exista o lipsa de cultura in randul consumatorilor in privinta consumului de suplimente alimentare. De cele mai multe ori, incep sa le administreze dupa instalarea simptomelor, desi preventia este primul pas spre sanatate", puncteaza sefa de la Secom.

Cu toate acestea, din ce in ce mai multe persoane prefera tratamentele complementare, conform unui studiu online efectuat de Secom in perioada decembrie 2009 - ianuarie 2010 asupra a 500 de repondenti, dintre care 77% au afirmat ca prefera tratamentele complementare in defavoarea celor medicamentoase.

Cele mai solicitate produse din portofoliul Secom sunt cele destinate sanatatii sistemului osteo-articular, pentru detoxifierea organismului, imunostimulatoarele si cele pentru afectiunile gastro-intestinale.

In prima jumatate a anului acesta, cele mai mari investitii s-au facut in echipa de vanzari, compania ridicand numarul reprezentantilor din departamentul medical de la cinci la 12 persoane.

Piata suplimentelor nutritive este dominata de mari companii, precum GlaxoSmithKline, Novartis sau Sanofi-Aventis, alaturi de care activeaza si competitori locali mai mici precum Biofarm, Vitacare sau Redis.

Estimarile de anul trecut vizau o piata de 90 de milioane de euro la sfarsit de 2009, o crestere impulsionata de sporirea puterii de cumparare. In anul de criza 2010, producatorii de profil sunt rezervati in a estima valoarea pietei si ritmul de crestere.

"Ce putem mentiona cu certitudine este ca se observa un trend ascendent in privinta consumului de suplimente alimentare", spune Lucia Costea, adaugand ca piata de profil nu este nici pe departe una matura, ci una "condusa" pana acum de principiul pretului.

Secom furnizeaza produse naturiste in cadrul a peste 4.000 de spatii comerciale. Dintre acestea, aproximativ 20% reprezinta lanturile nationale, restul fiind farmacii (Dona, Sensiblu, HelpNet, Catena, Plafar Retail - Centrofarm) si magazine cu profil naturist independente.

Infiintata in anul 1991, Secom importa, in exclusivitate, 105 produse, care acopera o gama variata de afectiuni. Cele mai reprezentative brand-uri din portofoliul Secom sunt: Nature's Way, Jarrow Formulas, Solaray, Childlife Essentials.