Schimbarile din stilul de viata al romanilor – referitoare la dietele mai sanatoase si la produsele bio – s-au incetatenit tot mai mult, generand in ultimii ani cresterea rapida a pietei de suplimente alimentare.

Cu toate acestea, in 2009, mai ales ca urmare a dificultatilor economice cu care s-a confruntat Romania dupa intrarea in colaps financiar, cresterea pietei de suplimente a incetinit semnificativ, raportand un avans de doar 1%, exprimat in preturile finale.

Potrivit studiului PMR, vanzarile prin marile canale de distributie – farmacii, magazine alimentare si bio – au depasit valoarea de 90 de milioane de euro in 2009. Incluzand si incasarile realizate prin tranzactiile pe Internet si prin hipermarketuri, suma a urcat la 100 de milioane de euro.

In medie, un roman scoate din buzunar 4,7 euro anual pentru a-si cumpara suplimente alimentare. In alte tari, precum Franta sau Germania, consumul este de 20-25 de euro. Cheltuielile mici per capita indica potentialul pietei romanesti, sunt de parere oficialii companiei de cercetare.

“Este de asteptat ca piata sa continue sa creasca cu 10-16% in perioada 2010-2012 si sa se intoarca la un ritm de crestere de aproximativ 30% in 2013, cand consumul de suplimente alimentare va depasi 8 euro per capita”, este de parere Monika Stefanczyk, analist farma in cadrul companiei de cercetare.

Specialistii PMR estimeaza ca piata va continua sa se consolideze, pe masura ce criza va elimina din micii jucatori, pe cand cei mari isi vor apara cotele de piata.

PMR este o companie britanico-americana, specializata in cercetarea de piata din tarile emergente din Europa Centrala si de Est.

Citeste si Secom vrea afaceri de 5,1 mil. euro in 2010 din produse naturiste.

Secom vrea afaceri de 5,1 mil. euro in 2010 din produse naturiste

Secom vrea afaceri de 5,1 mil. euro in 2010 din produse naturiste