„Sustenabilitatea si responsabilitatea sunt acum teme de importanta majora pentru orice companie. CSR-ul afecteaza practic toate zonele activitatii corporatiste, de la resurse umane la capacitatea de inovare sau reputatie. O companie moderna trebuie sa fie in permanent dialog si comunicare cu toate publicurile sale, atat pe aceste teme, cat si pe altele. Astfel, am tinut cont de aceste chestiuni si am aliniat programa tuturor MBA-urilor pe care le desfasuram la noile conditii economice si sociale”, spune Bodo. B. Schlegelmilch, decan al WU Executive Academy din cadrul Universitatii de Stiinte Economice si Administrative din Viena.
Criza a schimbat modul in care sunt privite scolile de business, anumiti critici fiind de parere ca perioada nefasta prin care trec economiile globale s-ar datora educatiei pe care au primit-o marii afaceristi si bancheri, multi dintre ei fiind absolventi universitatilor de top.
Ca urmare a acestor critici, pe langa adaptarea metodelor de predare si a continutului cursurilor, furnizorii de MBA si EMBA au incercat sa compenseze scaderea cererii, prin introducerea de burse sau reduceri de pret.
“Recent, au existat destul de multe critici la adresa programelor MBA, pornind de la ideea ca acestea ar oferi o perspectiva axata preponderent pe obtinerea de profit in afacere – iar o asemenea perspectiva ar fi partial vinovata de criza financiara. Oricum, consider ca este o explicatie mult prea simplista”, mentioneaza Schlegelmilch.
Principalele argumente prin care decanul universitatii din Viena combate criticile sunt cresterea numarului de candidati pentru programele de MBA fata de perioada premergatoare crizei si castigurile pe care le incaseaza acestia, mult peste absolventii unor scoli de business obisnuite.
Absolventii de MBA ai celor mai importante scoli de business, cum ar fi London Business School, Harvard Business School sau Stanford, ajung sa castige anual peste 125.000 de euro, arata topul celor mai bune 100 de programe de MBA din lume realizat de publicatia britanica Financial Times.
"Cu toate acestea, nu ne putem culca pe lauri. Trebuie sa redefinim valorea adaugata pe care o oferim absolventilor nostri: nu ne concentram doar pe aptitudini de management si expertiza, ci includem acum si competente interculturale, CSR si etica de business”, adauga decanul WU.
Pentru clasa de EMBA de pe piata locala, care a inceput cursurile anul trecut, au fost selectati 34 de participanti, din 70 de aplicanti. In primii doi ani de functionare, scoala a avut aproximativ 200 de candidati, in conditiile in care, la un an de la intrarea pe piata locala, programul s-a confruntat cu o lipsa a finantarilor.
Erste Bank/BCR si OMV/Petrom au acordat suport scolii de business pentru acordarea a 30 de burse pe piata locala.
"In ultimii doi ani, aceasta forma de suport a fost redusa treptat, pe masura ce am observat o cerere mai mare din partea candidatilor care nu aveau acces la burse”, precizeaza Schlegelmilch.
Pentru editia programului din Bucuresti, cu o durata de 14 luni, care va demara in noiembrie, institutia educationala pune la bataie 20 de burse, in valoare de 15.000 de euro fiecare.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: