Metro a inregistrat in regiune, in primele sase luni, un profit EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) de 444 milioane euro, cu 10,4% mai mare fata de nivelul de 402 milioane euro din aceeasi perioada a anului trecut, cand vanzarile s-au plasat la 7,34 miliarde euro, se arata intr-un raport prezentat luni de grup.

Profitul EBIT realizat de grup in Europa de Est a urcat totodata de la 249 milioane euro la 260 milioane euro.

Metro are 447 de magazine in regiune, cu opt mai multe decat la inceputul anului, doua dintre noile hipermarketuri fiind deschise in Romania, unul in reteaua Cash & Carry si celalalt sub marca Real.

"Economiile din Europa de Est au beneficiat de evolutia economiei globale. Totusi, relansarea a fost foarte diferita de la o tara la alta, in multe cazuri cresterea economica fiind lenta (...) Sectorul retail a inregistrat o imbunatatire a trendului, dar a continuat sa scada in termeni reali. Numai Rusia a consemnat o crestere puternica a vanzarilor retail", se arata in raport.

Grupul noteaza ca vanzarile ajustate pentru efectele valutare au scazut cu 0,9% in primul semestru in Europa de Est, dar afacerile si-au imbunatatit usor trendul in trimestrul al doilea.

Citeste si:

Investitiile Metro in regiune au scazut in prima jumatatea a anului cu 32,7%, de la 217 milioane euro la 146 milioane euro. Grupul si-a majorat insa bugetul total de cheltuieli de capital pentru acest an la 2,1 miliarde euro, de la 1,9 miliarde euro, anticipand o relansare economica tot mai solida.

Vanzarile grupului in Europa de Est au crescut in trimestrul al doilea cu 6,3%, la patru miliarde euro, iar EBITDA a urcat cu 12,8%, la 265 milioane euro.

Metro detine in Romania 25 de magazine in reteaua Cash & Carry si alte 25 in lantul Real.

La nivel mondial, vanzarile Metro au crescut usor in prima jumatate a anului, de la 30,5 miliarde euro la 31,22 miliarde euro, iar profitul EBITDA a urcat de la 955 milioane euro la 1,04 miliarde euro. Grupul detine 2112 magazine in Germania, Europa de Vest, Europa de Est, Asia si Africa, principalele marci ale Metro fiind Cash & Carry, Real, Media Markt and Saturn si Galeria Kaufhof.