Printr-o strategie “norocoasa”, asa explica seful City Grill cresterea incasarilor intr-o perioada critica pentru economia romaneasca. “Am avut inspiratia sa inchid locatiile neprofitabile la inceputul lui 2009 si sa dezvolt canalele de business care au mers: berariile si shaormariile”, povesteste Petrescu.

Jumatate din vanzari, din oferte speciale

O alta idee inspirata cu care a venit Petrescu in intimpinarea crizei au fost promotiile care in urma cu doi ani erau o pasare rara pe piata restaurantelor din Romania. “La sfarsitul lui 2008, in octombrie-noiembrie am creat meniul avantaj de 19,9 lei care s-a dovedit a fi un mare succes”, explica Petrescu. Au urmat meniul de 9,9 lei – care se gaseste exclusiv in centrele comericale, easy2 do – de 17,44 lei sau cina la City Grill - cu 20 lei. “Am ajuns ca astazi ofertele speciale sa reprezinte 50% din vanzari si cel, mai important, sa avem restaurantele pline”, mai spune Petrescu.

Daca pana la majorarea TVA, profitul pentru meniurile speciale era unul infim, acum sunt meniuri unde Petrescu, in cunostiinta de cauza, a decis sa iasa pe minus, dar sa nu majoreze preturile. “Odata cu majorarea TVA am decis sa nu majorez preturile la meniurile speciale, in timp ce la celelalte produse am crescut doar cu diferenta de TVA. De exemplu, la meniul de 19,9 lei, ies pe pierderi, nu pe profit, insa pe langa acest meniu clientul mai ia si altceva, si se compenseaza”, explica Petrescu mecanismul afacerii pe care o conduce.

Per total, profitabilitatea restaurantelor care fac parte din grupul City Grill a scazut de la 12,4% la 8,8%, odata cu introducerea meniurilor speciale. “Am redus media per tranzactie si vanzarile totale au scazut cu 15%-18%, insa numarul de clienti a crescut cu 10%. Chiar daca majorarea numarului de clienti nu compenseaza declinul vanzarilor, sunt multumit ca avem restaurantele pline de clienti, care vor veni si cand vom iesi din criza”, adauga Petrescu.

Apetit de criza: Cat cheltuiesc angajatii companiilor locale pentru masa de pranz

Apetit de criza: Cat cheltuiesc angajatii companiilor locale pentru...

Meniuri speciale marca City Grill

•Meniu avantaj – 19,9 lei

•Meniu pentru studenti – 10 lei
•Meniu pentru varsta de aur – 10 lei
•Meniu easy2do - 17,44 lei
•Meniu cina - 20 lei

Cu ochii dupa achizitii chilipir

Una dintre cele mai mari oportunitati pe care ti le ofera recesiune este, in opinia lui Petrescu, achizitiia unor afaceri care in realitate valoreaza mai mult. “Pe timp de criza, beneficiezi de insuccesul unora care nu au inteles cum se fac afacerile. Momentan, exista foarte multe restaurante de preluat pe piata bucuresteana, unele interesante, altele nu. Cele care imi starnesc interesul au inca un pret foarte ridicat, care sunt convins ca va mai scadea. Suntem in discutii cu mai multi proprietari de restaurante, dar inca nu am batut palma cu nimeni”, declara seful City Grill, care adauga ca exista astazi locatii, unele amenajate chiar corect care nu mai functioneaza pentru ca piata incepe sa fie competitiva.

Principalul criteriu, pe langa pret, pe care il ia in calcul omul de afaceri in negocierile pe care le poarta este traficul. “Din punct de vedere al resurselor umane (n.red.: grupul City Grill are circa 650 angajati) putem deschide maine 5 restaurante. O preluare poate sa apara maine sau sa nu apara deloc - preturile sunt inca mari, dar cred ca vor mai scadea in S1 2011”.

Inaugurarile din acest an, amanate pentru 2011

Citeste si:

Pentru anul in curs, Dragos Petrescu isi propusese deschiderea unei berarii in zona Pache Protopopescu si a doua cafenele, planuri amanate pe anul viitor. .”Beraria din Pache Protopopescu este santier in lucru. Va fi inaugurata la inceputul anului viitor sub brandul Hanu’ Berarilor. Mai aveam in plan deschiderea a altor 2 cafenele la care vom incepe lucrarile la sfarsitul anului”, mai spune Petrescu.

Tot in 2011, seful City Grill are in plan comprimarea brandurilor pe care le detine. “Am realizat ca pierdem din forta nu¬me¬lui daca vom continua sa cream un brand pentru fie¬care segment creat. Vreau sa ramanem 4-5 marci puternice”.

Astfel, grupul ar putea fi compus din divi¬zia de berarii Hanu' Berarilor, divizia de restaurante City Grill, brutariile BackWerk, Cantina Sport Bar şi Bundetot urmand sa ramana marci separate, ca şi Caru' cu Bere, cel mai important restaurant detinut de Petrescu.

Brutariile, in franciza din 2011

Incepand din luna iunie a acestui an, Dragos Petrescu a intrat si pe piata brutariilor, cu reteaua germana BackWerk. “Prima burtarie, cea de la Universitate a fost primita foarte bine de clienti pentru ca este o locatie cu un concept novator – self service. In decembrie vom mai deschide inca 2 brutarii in Bucuresti”, declara Petrescu despre noul canal de business pe care l-a abordat in aceasta vara.

Dragos Petrescu, proprietarul City Grill, intra pe piata brutariilor

Dragos Petrescu, proprietarul City Grill, intra pe piata brutariilor

Incepand de anul viitor, conceptul va fi francizat. Contractele de franciza au o durata initiala de 5 ani. Francizatul plateste o taxa de intrare care acopera investitia, pentru ca apoi sa dea 4% din vanzari.

Back Werk este o retea germana de brutarii, cu 275 de unitati in Europa, specializata pe produse de panificatie, patiserie si cofetarie

Grupul City Grill

- 7 restaurante si cafenele City Grill si City Cafe

- 2 unitati Buongiorno
- Caru’ cu Bere
- Hanu’ Berarilor
- BundeTot - restaurant de tip fast-food
- Cantina Sport Bar– primul pub deschis de Petrescu
- BackWerk – lant de brutarii