In primele noua luni ale anului, vanzarile Metro in Europa de Est au urcat cu 7,1%, la 12 miliarde euro, se arata intr-un raport financiar al companiei.

Divizia Cash & Carry a inregistrat vanzari de 8,18 miliarde euro in regiune in perioada ianuarie-septembrie, din care 2,93 miliarde euro in trimestrul al treilea, in urcare cu 3,2%, respectiv 7,1%.

Real a avut performante mai bune in Europa de Est, cu vanzari de 2,18 miliarde euro la noua luni (+16,3%), respectiv 722 milioane euro in intervalul iulie-septembrie (in urcare cu 10,6%).

Citeste si:

"Pe langa extinderea retelei de magazine, efectele pozitive ale fluctuatiilor valutare au sprijinit aceasta evolutie (...) Scaderea ratei de crestere a fost cauzata, pe langa incetinirea ritmului de extindere, si de scaderea vanzarilor in conditii comparabile pe piata romaneasca. Din luna iulie, sectorul romanesc de retail a fost impovarat de masuri de austeritate in spectru larg, menite sa reduca deficitul fiscal. Pe de alta parte, vanzarile s-au imbunatatit semnificativ in Polonia fata de trimestrul al treilea. In Rusia, cresterea de doua cifre a continuat si in trimestrul al treilea. De asemenea, in Turcia, vanzarile au crescut semnificativ", noteaza grupul Metro, referitor la vanzarile diviziei Real in Europa de Est.

Metro a deschis in primele noua luni ale acestui an doua magazine in Romania, cate unul in fiecare retea prezenta pe piata locala, respectiv Cash & Carry si Real. Astfel, grupul a ajuns la 50 de magazine pe piata romaneasca, cate 25 la fiecare divizie.

La nivel mondial, vanzarile Metro au crescut cu 3% in primele noua luni, la 47,52 miliarde euro, iar profitul net s-a majorat de 2,6 ori, la 229 milioane euro.