Oficialii GSK Romania au precizat ca in perioada urmatoare vor fi comunicate mai multe detalii despre succesorul lui Patrick Desbiens (foto).

El a fost numit general manager al GSK Romania din ianuarie 2009, dupa plecarea lui David Lechleiter, care a migrat tot la filiala franceza.

David Lechleiter pleaca de la conducerea GSK Romania

David Lechleiter pleaca de la conducerea GSK Romania

Desbiens va fi responsabil de implementarea noului model de business in Franta si va pune accent pe cresterea business-ului Primary Care in cadrul GSK Franta. De asemenea, fostul sef al GSK Romania va fi responsabil de toate teritoriile de peste mari ale GSK Franta (DOM - departamente de peste mari, TOM – teritorii de peste mari), potrivit unui comunicat de presa emis de companie.

„Divizia Primary Care este o parte semnificativa a business-ului si o mare oportunitate pentru GSK Franta. Aceasta divizie reprezinta aproape jumatate din business-ul din Franta, ceea ce pentru mine, ca lider, inseamna o provocare imensa. Experienta din Romania a fost o oportunitate fantastica de a invata. Aceasta experienta din Romania ma va ajuta in mandatul provocator pe care l-am acceptat”, a declarat Patrick Desbiens.

In functia de general manager al GSK Romania, Patrick Desbiens a fost responsabil de cresterea si dezvoltarea diviziei farmaceutice a GSK si de Europharm Distributie, in total un business in valoare de peste 270 de milioane de euro in 2009.

Patrick Desbiens s-a alaturat GSK in anul 1996, in Canada, in functia de corporate communications manager. Ulterior, Patrick Desbiens a ocupat diferite functii de management in cadrul departamentelor de marketing si vanzari si a condus regiunea Quebec, unde a fost responsabil pentru toate operatiunile comerciale si afaceri guvernamentale.

Citeste si:

GlaxoSmithRomania este unul dintre jucatorii de top din piata farmaceutica internationala, dar si romaneasca. Dupa ce ani de-a randul a condus clasamentul primelor zece companii farmaceutice din Romania, ierarhia s-a rasturnat in trimestrul al treilea din 2008. Atunci, Roche a devenit lider, Sanofi-Aventis a urcat pe locul secund, iar fostul lider GSK a cazut pe pozitia a treia.

Potrivit datelor companiei de cercetare si analize de piata Cegedim Romania, date publicitatii la inceputul lunii noiembrie, anul curent, piata farma este dominata de francezii de la Sanofi-Aventis (inclusiv rezultatele Zentiva si Sanofi-Pasteur), cu vanzari in ultimele 12 luni de 891,4 milioane de lei, urmat de Roche, cu 873,8 milioane de lei si Pfizer (inclusiv Wyeth) cu 636 milioane de lei.

Topul primilor 10 jucatori este completat de Novartis (583,9 milioane de lei), GlaxoSmithKline (581,3 milioane de lei), Servier (484,2 milioane de lei), Merck & Co (439,5 milioane de lei), AstraZeneca (366,2 milioane de lei), Daiichi-Sankyo (348,2 milioane de lei) si Abbott (266,6 milioane de lei).

Urmatoarele 10 pozitii din clasament sunt ocupate in ordine de Bayer, Antibiotice, Lilly, Menarini, Krka, Johnson & Johnson, Labormed, Richter Gedeon, Actavis si Reckitt Benckiser.