Rezultatele financiare pentru T3 2016 raportate de Telekom Romania Communications au fost marcate de o crestere a veniturilor si a EBITDA, precum si de evolutia constanta a ofertelor convergente fix-mobil, TV si wholesale. Veniturile au fost de 149,1 milioane euro, cu 3,9% mai mari decat in T3 2015, iar pentru primele noua luni ale anului, acestea au ajuns la 435,7 milioane euro, mai mici cu 1,6% fata de aceeasi perioada a anului 2015.

Pro Forma EBITDA (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor, deprecierii si amortizarilor, excluzand costurile de restructurare) pentru T3 2016 a fost de 29,5 milioane euro fata de 23,9 milioane euro in T3 2015, mai mare cu 23,4%, in principal datorita controlului strict al costurilor indirecte, al evolutiei segmentului wholesale si a proiectului Ro-NET, in timp ce pentru perioada aferenta primelor noua luni a fost mai mica cu 21,3%, ajungand la 65,2 milioane euro versus 82,8 milioane euro de la un an la altul. Costurile operationale, excluzand deprecierea, amortizarea, cheltuielile legate de programele de pensionare voluntara si costurile de restructurare, au ramas la nivelul celor din T3 2015, in ciuda unor costuri de interconectare mai mari.

Telekom Romania Communications a inregistrat 338.232 de clienti pentru ofertele convergente MagentaONE, cu 92% mai multi fata de T3 2015.

Cresterea cu 2,1% a bazei de clienti de servicii TV este in linie cu cele raportate in trimestrele anterioare. Numarul abonatilor TV a ajuns la 1,46 milioane la finalul lui septembrie 2016, cu venituri aferente mai mari cu 5% fata de T3 2015. Tehnologia TV din portofoliul Telekom cu cea mai mare rata de crestere a fost IPTV. In ceea ce priveste FTTx, acoperirea cu fibra optica a crescut la aproape doua milioane de gospodarii, de la 1,7 milioane la finalul T2 2016. Clientii care opteaza pentru aceasta tehnologie beneficiaza de viteze de pana la 1 Gbps pentru Internet si de servicii de televiziune interactiva (IPTV).

Numarul abonatilor de Internet broadband (atat de pe segmentul fix, cat si de pe cel mobil) a ramas relativ stabil in T3 2016 versus T2 2016, atingand 1,188 milioane fata de 1,194 milioane. Veniturile generate de serviciul de Internet pentru T3 2016 au scazut usor (-1%) comparativ cu perioada similara a anului 2015. Utilizatorii de voce (fixa si mobila) au fost 2,165 milioane. In ciuda evolutiei veniturilor din servicii mobile, veniturile din voce fixa s-au redus cu 13% in T3 2016.

Veniturile segmentului wholesale al Telekom Romania Communications au crescut cu 18,6% in T3 2016, ajungand la 31,3 milioane euro fata de aceeasi perioada a anului 2015, in timp ce pentru primele noua luni cresterea a fost de 8,9%, la 85,4 milioane euro.

Numarul de abonamente raportat pentru serviciile fixe si cele mobile a ramas la acelasi nivel in T3 2016 fata de perioada similara a anului trecut, respectiv la 4,814 milioane.

Telekom Romania Mobile Communications

Telekom Romania Mobile Communications a inregistrat venituri totale de 112,1 milioane euro in T3 2016, in crestere cu 2,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce veniturile din servicii au scazut cu 3,5%, la 77,3 milioane de euro, in T3 2016.

Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, baza totala de clienti Telekom Romania Mobile Communications a scazut in T3 2016 cu 3,4%, la 5,5 milioane, dintre care 29% reprezinta clientii serviciilor pe baza de abonament (postpaid).

Segmentul business postpaid a crescut cu 2,4% fata de T3 2015 datorita ofertelor dedicate ale companiei, cat si sinergiilor create in urma procesului de rebranding, impreuna cu Telekom Romania Communications, sub brandul Telekom.

ARPU (venitul mediu pe utilizator) a avut o crestere de 0,3% in T3 2016, fata de T3 2015.

Marja mai mica pe segmentul serviciilor prepaid, ca urmare a competitiei intense pe piata serviciilor de telecomunicatii, impreuna cu costurile aferente extinderii bazei de clienti business ai companiei, au dus la o scadere de 2,0% a EBITDA fata de T3 2015.

Impreuna cu operatiunile fixe, Telekom Romania Mobile ia masuri pentru a-si imbunatati performanta, inclusiv prin capabilitati 4G extinse, initiative de realocare a fortei de vanzari si eficientizare a costurilor.

Pe segmentul postpaid B2C, Telekom Romania Mobile Communications a continuat sa fie operatorul cu cel mai simplu si transparent portofoliu de produse cu preturi intre 8,95 si 49,95 euro, care se adreseaza diverselor nevoi de comunicare.

Pe segmentul de cartele preplatite, utilizatorii de date au adoptat foarte rapid oferta GigaWeekend lansata in 2015, cu bonus de 1GB trafic de date, care poate fi solicitat de catre clientii cu optiuni active, in fiecare weekend. Bonusul GigaWeekend s-a bucurat de o rata de rascumparare de 72% si, ca urmare, Telekom Romania Mobile a lansat oferta prepaid de vara GigaWeek - 1 GB bonus trafic de date pe saptamana.

Principalii concurenti ai Telekom Romania sunt Orange, Vodafone, precum si RCS&RDS si UPC.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri