Marcile proprii au inceput sa fie o alternativa la marcile nationale si datorita beneficiilor lor "de baza". Desi ponderea valorii marcilor proprii in total FMCG este una dintre cele mai mici din Europa de Est (5%, fata de 18%), evolutia a fost accelerata in cursul anului 2010 de la 4% in luna ianuarie 2010 la aproape 7% in septembrie, arata cel mai recent studiu GfK.
Segmentul alimentelor din grupa de baza a fost cel mai putin afectat de scaderea cheltuielilor si s-a diminuat cu 3% in perioada ianuarie - septembrie 2010 fata de aceeasi perioada a anului 2009. Produsele pregatite acasa, care inseamna 22% din valoarea produselor alimentare de baza, reprezinta o buna alternativa pentru a face fata crizei si a sustine consumul, arata studiul GfK.

Dimpotriva, produsele neesentiale non-alimentare au inregistrat cea mai mare scadere valorica (cu mai mult de 9%), principalul motiv fiind o frecventa de cumparare mai mica. Cu toate acestea, in aceasta categorie se remarca a preferinta pentru ambalaje mai mari (upsizing), ca masura de a economisi bani.

In timp ce in segmentul produselor alimentare marcile proprii s-au dezvoltat deoarece au fost cumparate mai des, pentru produsele non-alimentare au fost atrasi mai multi consumatori. Smantana, ketchup-ul si prosoapele de bucatarie sunt unele dintre categoriile cu cea mai mare crestere in cota marcilor proprii.

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip panel de consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 de gospodarii, reprezentativ la nivel national.

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a grupului GfK. Activitatile sale sunt structurate in cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativa si calitativa Ad Hoc pentru o arie larga de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicatii si IT, finante, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata, Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media si Healthcare – cercetare calitativa si cantitativa in toate domeniile medicale.

Infiintat in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, grupul GfK are peste 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri