Principalele piete de desfacere pentru companie sunt Bulgaria si Ungaria, tari in care sunt vandute 35%, respectiv 22% din produsele fabricate in Romania care merg la export.

Alte piete pentru care Ruukki livreaza produse fabricate la Bolentin Deal sunt Cehia si Slovacia cu 17%, respectiv 11% din exporturi. Restul de 15% vizeaza piete ca Rusia, Slovenia, Polonia sau Finlanda. Compania exporta catre aceste tari structuri metalice, panouri termoizolante si profile de fatade.

Intr-un interviu acordat wall-street.ro in iulie, Marian Pirvu, vicepresedintele Ruukki Construction Romania si Bulgaria, declara ca pariurile companiei pentru 2010 sunt renovarile si exporturile in tari ca Cehia, Polonia, Serbia, Bulgaria, Croatia sau Rusia.

Ruukki: Vrem sa crestem cu cel putin 10% anual, indiferent de contextul economic

Ruukki: Vrem sa crestem cu cel putin 10% anual, indiferent de...

Anul trecut, exporturile au reprezentat 30% din vanzarile Ruukki Romania, iar anul acesta ponderea exporturilor in totalul businessului local al finlandezilor va ajunge la 50%, potrivit estimarilor anterioare ale lui Pirvu.

“Nu ar fi nicio problema ca exporturile sa reprezinte, in viitor, 70-80% din cifra de afaceri anuala. Capacitatea de productie foarte mare pe care o avem in Romania ne permite sa acoperim atat cererea interna, cat si pe cea externa”, spunea Pirvu.

Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 33 de milioane de euro, cu 10% mai mult fata de 2008, pe fondul cresterii atat a volumelor vandute intern, cat si a exporturilor.

“Anul trecut am realizat o crestere in volum de 10%. Pentru anul in curs am pastrat o tinta de crestere similara. Majorarea exporturilor reprezinta una dintre solutiile adoptate in acest sens”, subliniaza Pirvu.

Citeste si:

Grupul a finalizat anul trecut o investitie de 35 de milioane de euro in constructia unei unitati de productie pe piata locala, in care se fabrica profile si structuri metalice, precum si panouri termoizolante.

Investitia din Romania, cea mai mare a Rautaruukki in afara Finlandei, este amplasata pe un teren de 50.000 de metri patrati, suprafata construita fiind de 26.000 de metri patrati.

Capacitatea de productie pentru panouri termoizolante este de 1,8 milioane metri patrati pe an, iar in ceea ce priveste structurile metalice, capacitatea de productie este de 120.000 de tone pe an, in vreme ce capacitatea de profilare este de 1,2 milioane de metri liniari pe an.

Valoarea totala a pietei de invelitori din Romania s-a ridicat anul trecut la aproape 117 milioane de euro, in scadere cu 34% fata de nivelul din 2008, potrivit unui studiu realizat realizat de compania de consultanta Neomar Consulting.

Pentru 2010, firma de consultanta estimeaza o continuare a declinului la nivelul pietei, pana la aproximativ 111 milioane de euro (-5%).

Finlandezii au intrat pe piata romaneasca in anul 2001, ca importator de invelitori metalice. In prezent, activitatea companiei este impartita in trei divizii: Ruukki Construction, Ruukki Metals si Ruukki Production.

Printre competitorii Ruukki Romania pe piata locala se afla Lindab, ArcelorMittal Construction, Megaprofil sau Teraplast.