“Am avut numeroase oferte din strainatate pe care le-am refuzat. Chiar saptamana trecuta m-am eliberat de aceasta grija si am refuzat toate ofertele in favoarea Romaniei. A fost cea mai grea decizie pentru mine. In primul rand din punct de vedere emotional – imi place Romania, in al doilea rand exista oportunitati aici. Situatia macroeconomica nu este atat de grava precum se arata la televizor, numarul de locuitori este atractiv pentru orice investitor si este un moment bun pentru investitii. Am luat o decizie optima punand in balanta toate aspectele”, spune Shachar Shaine.

A venit in Romania in urma cu 11 ani si primul impuls pe care l-a avut a fost sa iasa in oras, sa observe oamenii. Tara, in ansamblul ei, nu era inca dezvoltata, insa avea potential. S-a obisnuit greu cu birocratia si vremea din Romania, mult mai friguroasa decat in Israel, povestea Shaine intr-un interviu anterior acordat wall-street.ro.

Unul din pionierii berii la final de mandat: Ce lasa in urma Shachar Shaine, seful Tuborg

Unul din pionierii berii la final de mandat: Ce lasa in urma...

Intrebat despre proiectele viitoare, Shaine a precizat ca “nu va concura cu Tuborg”, insa va fi implicat intr-o afacere in care isi poate utiliza toate cunostintele acumulate de-a lungul carierei profesionale. Primul sau loc de munca in marketing a fost in cadrul Coca Cola Israel. Inainte de profesa in marketing, Shachar Shaine a lucrat in domeniul planificarii industriale. Prima functie ocupata in cadrul URBB a fost vicepresedinte de marketing.

“Voi anunta foarte curand, fie pana la finalul acestei luni, fie in februarie, noul meu proiect. Cred ca cel mai probabil va fi o afacere pe cont propriu,
in antreprenoriat. Am cautat un domeniu in care am experienta, in care imi pot folosi cunostintele”, afirma Shaine.

Shachar Shaine a absolvit Universitatea Technion din Haifa, dupa care si-a aprofundat cunostintele prin Executive MBA la Bredford University.

Citeste si:

Este casatorit si are trei copii.

Conducerea URBB a fost preluata de Hezy Ovadia, cu o experienta de peste 15 ani in piata de profil, inclusiv la Carlsberg Group - Israel Beer Breweries Ltd. Ovadia are studii in domeniul financiar si un EMBA in Managementul Afacerilor, ambele absolvite la Universitatea din Tel Aviv.

URBB a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor cu 7% in volum si cu 3% in valoare, fata de 2009. Portofoliul companiei cuprinde marcile internationale de bere - Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Carlsberg, Skol, Guinness, Holsten si Kilkenny si bauturile racoritoare - Orangina si Granini, respectiv apa minerala Bilbor. Compania are peste 800 de angajati.

URBB: Obiceiul la romani este sa ai o sticla de 2 litri de bere in frigider. Altfel stau lucrurile in strainatate

URBB: Obiceiul la romani este sa ai o sticla de 2 litri de bere in...

Industria berii din Romania a scazut cu aproximativ 5% anul trecut, potrivit estimarilor companiei.

Principalii competitori ai URBB sunt Ursus Breweries, Bergenbier SA, Heineken Romania si Romaqua Group.