“Au fost mult mai multe cai gresite de a face afaceri inainte. Criza financiara ne-a facut mai destepti si mai gospodari. Cei care au disparut din piata au fost prea lacomi sau prea entuziasti. Nu cred ca a avea entuziasm este un lucru rau, insa nu si atunci cand este dus la extreme”, declara Mihai Matyas.

Intr-un interviu anterior, Matyas afirma ca in prezent gradul de incertitudine este legat de momentul in care se va relua cresterea economica si la ce nivel, fata de perioada ’96-’98, cand principala problema cu care se confruntau companiile active in mediul de afaceri din Romania era instabilitatea valutara.

Seful La Fantana: Momentul actual este mai provocator decat criza din 1996-1998

Seful La Fantana: Momentul actual este mai provocator decat criza...

2010 a fost un an foarte dificil, sustine Matyas, argumentand prin faptul ca din cele 80 de segmente ale pietei, cu exceptia tigaretelor si bauturilor alcoolice, 75 au inregistrat scaderi ale afacerilor.

“Cred ca in 2011 va fi mai bine decat in 2010, desi nu extraordinar, intrucat nu vad niciun motor care sa impulsioneze economia. Cred ca va fi un an mai bun pornind de la faptul ca ce a fost de asezat si limpezit in companii s-a realizat. Cred ca pentru 2011 managementul companiilor a abordat cu mai multa incredere bugetul bazat pe experienta din 2009 si 2010. Criza ne-a facut mai destepti”, crede Matyas.

In ceea ce priveste piata de distributie si imbuteliere de apa naturala in sistem watercooler, managerul La Fantana estimeaza o scadere valorica de 1-2% in 2010, respectiv o stagnare din punct de vedere volum. Potrivit datelor furnizate de companie, in Romania existau in 2009 aproximativ 82.000 de watercoolere, pe o piata cu un volum de 125 mil. litri si o valoare de peste 19 mil. euro.

Romania este a patra piata de watercoolere din Europa de Est ca dimensiune, dupa Rusia, Polonia si Ucraina, cu 3,87 watercoolere pe mia de locuitori. In Polonia penetratia acestui segment este mult mai mare, respectiv 11 watercoolere pe mia de locuitori.

Afacerile La Fantana in Romania au stagnat anul trecut la nivelul de 17 mil. euro, in timp ce segmentul rezidentinal a afisat un avans de 30% fata de 2009. Pentru acest an compania isi propune o crestere a cifrei de afaceri de 5%.

Peste 90% din business-ul La Fantana este sustinut de segmentul corporate, in timp ce 2% provine din rezidential. “Segmentul rezidential a crescut in 2010 mult mai mult decat cel corporate. Anul trecut segmentul rezidential a fost cel mai lovit de masurile de austeritate – cresterea TVA si scaderea salariilor in sectorul bugetar au mai temperat din avansul primelor luni”, explica Mihai Matyas.

Daca anul trecut segmentul rezidential a generat afaceri de aproximativ 800.000 euro, in acest an compania si-a setat ca obiectiv depasirea pragului de 1 mil. euro.

Oferta La Fantana pe segmentul rezidential include un abonament lunar de 16 euro+TVA (aparat si 4 cutii de apa de cate 10 litri).

Citeste si:

In urmatorii 3 ani compania isi propune sa atinga o cota de piata pe zona rezidential de 80% si 70% din piata pe segmentul corporate, potrivit declaratiilor anterioare ale directorului general al companiei.

In 2010 La Fantana a achizitionat Rokor Ecostyle, mutare prin care ajunge la o cota de piata de peste 80% pe segmentul purificatoarelor. La momentul semnarii tranzactiei, valoarea (enterprise value) afacerii Rokor Ecostyle a fost de 4,35 milioane de euro.

TRANZACTIA ZILEI: La Fantana cumpara Rokor Ecostyle, o afacere evaluata la 4,35 mil. euro

TRANZACTIA ZILEI: La Fantana cumpara Rokor Ecostyle, o afacere...

Grupul La Fantana este prezent de peste 10 ani in Romania si are doua unitati de imbuteliere (Bucuresti si Talmaciu). In Romania compania are 450 de angajati.

La Fantana este prezenta si in Serbia unde detine o unitate de imbuteliere la Mitrovo Polje si 150 de angajati.

Compania are pe plan local o baza de 25.000 de clienti si un numar de peste 55.000 de watercoolere instalate la nivelul intregii tari.

Cine este Mihai Matyas

Mihai Matyas, 54 de ani, are o experienta de peste 27 de ani in industrii importante din Romania, dintre care 13 ani i-a petrecut in industria bauturilor racoritoare, lucrand pentru Quadrant-Amroq Beverages, compania care a detinut pana in 2006 in exclusivitate franciza Pepsi pe piata locala, si in industria alimentara si cea a cimentului si a materialelor refractare.

Mihai Matyas si-a incetat in martie 2007 colaborarea cu QAB, ultima pozitie ocupata fiind cea de vicepresedinte investitii si cercetare&dezvoltare. Ulterior, Matyas s-a dedicat propriului business, oferind consultanta pentru companii din industria alimentara si a bauturilor, respectiv companii din industria grea.

Mihai Matyas a preluat din luna aprilie conducerea operatiunilor La Fantana. [Cititi si O zi din viata unui manager. Seful La Fantana]

O zi din viata unui manager. Seful La Fantana

O zi din viata unui manager. Seful La Fantana