Compania are deja in constructie primul sau mall din Romania, situat in centrul Constantei, o investitie de 100 de milioane de euro. Mall-ul este amplasat intr-o zona industriala veche, pe un teren de 150.000 de metri patrati, si va fi deschis catre public in 2012, agentul de inchiriere fiind consultantul imobiliar CB Richard Ellis.

Investitia de la Constanta marcheaza intrarea Cora pe segmentul dezvoltarilor imobiliare, in conditiile in care francezii isi propun sa construiasca si alte unitati in tara.

Cora deschide in 2012 un centru comercial de 100 mil. euro. Vezi in ce oras

Cora deschide in 2012 un centru comercial de 100 mil. euro. Vezi in...

"Avem in plan constructia a doua mall-uri, la Brasov si Bacau, in centrul oraselor. Terenurile sunt in proprietatea noastra si asteptam sa obtinem avizele necesare pentru constructie, a declarat Philippe Lejeune, directorul general al Cora Romania, intr-o conferinta de presa.

In ceea ce priveste investitia pentru centrul comercial din Bacau, Lejeune a precizat doar ca va fi mai mica in comparatie cu cea prognozata pentru unitatea din Brasov.

Acesta a precizat ca cel mai probabil cele doua constructii vor fi demarate in 2012, existand posibilitatea ca mall-ul din Bacau sa primeasca avizele necesare in toamna aceasta. Mall-ul din Bacau va fi amplasat pe locul unei foste fabrici de textile.

Anul trecut, Cora a investit 50 de milioane de euro in achizitionarea de terenuri. Francezii detin terenurile celor trei mall-uri (din Constanta, Brasov si Bacau), spatiile a trei dintre hipermarketurile deschise deja, precum si doua terenuri in Bucuresti - pe soseaua Alexandriei si la Jilava.

Citeste si:

Anul acesta vor fi deshise doua hipermarketuri - unul la Drobeta-Turnu Severin (7.000 mp) si altul la Arad (5.000 mp).

Lejeune a mai spus ca intentioneaza dezvoltarea de blocuri in jurul centrelor comerciale si ca acum este in cautare de parteneri pentru proiectele rezidentiale.

Seful Cora Romania a precizat ca anul trecut cifra de afaceri a crescut cu 3% fata de 2009, cand incasarile s-au cifrat la circa 330 milioane de euro, iar profitabilitatea a scazut cu un procent de sub 10%. Pentru 2011, Philippe Lejeune se asteapta la o crestere usoara a afacerilor si la o revenire a profitabilitatii.

Scaderea afacerilor a fost influentata si de micsorarea bugetelor cumparatorilor - valoarea bonului de casa a scazut cu 10% in 2010, dar numarul clientilor a ramas constant.

Cora, marca a Grupului Louis Delhaize, este unul dintre cele mai puternice branduri de retail din Europa. Grupul francez este prezent pe piata din Romania din anul 2003.