CFR SA ar avea nevoie de 1,06 miliarde de lei pentru reparearea si intretinerea liniilor si instalatiilor, astfel incat sa le mentina la nivelul actual, de 875,68 milioane de lei pentru a ridica restrictiile de viteza si elimina punctele periculoase existente, prin lucrari la linii, tunele si instalatii, si de 1,52 miliarde de lei pentru cresterea vitezei de circulatie la standardul european, se arata intr-un proiect de hotarare de guvern privind aprobarea actului aditional pe anul 2011 la contractul de activitate a CFR SA pentru perioada 2008-2011, elaborat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI).

Sumele sunt in scadere fata de cele estimate in anii trecuti, respectiv cu 5% fata de anul trecut (3,6 miliarde lei) si cu 13,5% fata de 2009 (3,93 miliarde lei).

In schimb cheltuielile totale pentru acest an ar urma sa creasca cu 57% fata de anul trecut, la 1,95 miliarde lei, din care de la bugetul de stat vor fi asigurati 1,87 miliarde lei.

Tot de la bugetul de stat compania va primi 118,56 milioane lei pentru reparatii capitale si intretinere. Astfel, ar urma sa fie reparate, printre altele, liniile pe o distanta de 133 de kilometri, doua poduri, patru tuneluri, sa fie revopsite podurile.

Necesarul de fonduri pentru reparatii este de 871,31 milioane lei in acest an, fara TVA, care sa acopere modernizarea a 268 de kilometri de sina, a 28 de poduri, 10 tunele, a patru puncte de trecerea a frontierei, instalatiile si altele.

Proiectul precizeaza ca CFR SA poate reduce anumite tarife cu scopul "atragerii de trafic feroviar de tranzit si al administrãrii infrastructurii feroviare pe principii comerciale".

Citeste si:

Reprezentantii companiei au precizat ca reducerea poate fi de cel mult o treime din valoarea tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare pentru traficul de tranzit (trenurile care circula din frontiera in frontiera, fara sa efectueze operatiuni comerciale pe teritorilul retelei feroviare romanesti - n.r.).

Romania a primeste de la UE prin programul ISPA 640,83 milioane lei pentru lucrari de modernizare a retelei feroviare, care includ liniile Bucuresti-Constanta, Campina-Predeal si infrastructura de acces la podul peste Dunare de la Calafat-Vidin.

Programele din fondul de coeziune de la UE au o valoare totala de 161,31 milioane lei si vizeaza modernizarea liniilor Frontiera-Curtici-Simeria, Simeria-Coslariu-Sighisoara si a podurilor de la Cernavoda si Fetesti.

Totodata, CFR SA estimeaza ca va cheltui 83,17 milioane lei din Fondul de Dezvoltare Regionala pentru modernizarea a 20 de gari, a 112 treceri la nivel si a unor poduri, tunele si instalatii.

Proiectul stabileste si tarifele de utilizare a infrastructurii feroviare, care raman neschimbate fata de anul trecut, cand a fost modificata formula de calcul al tarifului.