Evolutia indicatorului serie bruta a fost influentata de reducerii vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (-6,2%) si a comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-1,7%). Vanzarile de produse nealimentare au crescut cu 0,2%, scrie Mediafax.

Ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate scaderea vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun a fost de 7,1%, iar cea a comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate de 1,8%. Vanzarile de produse nealimentare au crescut cu 0,2%, se arata intr-un comunicat al Institutului National de Statistica.

In decembrie, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie bruta, a crescut fata de noiembrie pe ansamblu cu 10,3%, datorita cresterilor inregistrate la vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun (+26,6%) si la vanzarile de produse nealimentare (+10,1%). Comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut cu 10,9%.

Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in decembrie 2011, comparativ cu luna precedenta, a crescut pe ansamblu cu 0,3% datorita cresterii inregistrate la vanzarile de produse nealimentare (+1,2%) si la comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule, in magazine specializate (+0,7%). Vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au scazut cu 0,7%.

Citeste si:

Fata de decembrie 2010 cifra de afaceri pentru comertul cu amanuntul, serie bruta, a urcat cu 6%, datorata comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+12%), vanzarilor de produse nealimentare (+8,1%) si de produse alimentare, bauturi si tutun (+0,7%).

Ca serie ajustata indicatorul a fost mai mare cu 3,9%, datorita comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+16,4%) si vanzarilor de produse nealimentare (+10,4%). Vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au scazut cu 2,2%.