Potrivit Ernst & Young, care a realizat o analiza a afacerilor de familie cu care a colaborat de-a lungul timpului - 92% dintre ele fiind listate in Campden FB Top 50 Global Family Business Leaders.

Astfel, compania de consultanta a ajuns la concluzia ca sustinerea constanta a credterii di a profitabilitatii, managementul talentelor si retentia acestora pentru pregatirea urmatoarelor generatii de manageri, managementul capitalului, dezvoltarea unei culturi organizationale bazate pe responsabilitate, managementul atent echilibrat al riscului, structura de conducere cu viziune pe termen lung si managementul eficient al taxelor reprezinta cele 7 elemente care definesc ADN-ul succesului la afacerile de familie.

„Afacerile de familie au o contributie semnificativa in economiile din intreaga lume, dar, cu toate acestea, aleg de cele mai multe ori, sa stea in afara reflectoarelor. Liderii acestor organizatii au raspuns mereu in fata familiilor fondatoare si a generatiilor viitoare, si nu in fata unui grup de actionari. Aceasta diferenta fundamentala a scos afacerile de familie din logica anilor care au urmat declansarii crizei financiare actuale, pentru ca datoria lor „dinastica” fata de generatiile viitoare s-a tradus prin investitii prudente si o crestere sustenabila”, se arata in analiza Ernst & Young.

Agilitatea in luarea deciziilor, viziunea, privirea mereu atintita la orizont si experienta atator decenii pozitioneaza afacerile de familie drept cele mai pregatite si mai bine echipate organizatii care pasesc in era post-recesiune si in „noua economie”, potrivit companiei de consultanta.

Citeste si:

Longevitatea este trasatura fundamentala a afacerilor de familie, fara ca aceste companii sa ramana prizoniere in trecut. Afacerile care au dainuit peste razboaiele mondiale si peste Marea Recesiune au inteles cel mai rapid ca inovatia continua este elementul crucial pentru a supravietui si a ramane competitiv intr-o lume globalizata.

Si in Romania, afacerile de familie reprezinta o mare parte a companiilor active pe piata in prezent, dar nu se poate discuta despre conglomerate de afaceri familiale precum Walmart, Samsung sau Volkswagen.

Pe langa faptul ca economia romaneasca impune o anumita limita de dimensiune, ea nu mai are traditia celei occidentale, deoarece familiile care au derulat afaceri solide in perioada interbelica si-au intrerupt misiunea antreprenoriala din cauza conditiilor politice.

„In acest moment, putem vorbi cel mult de o a doua generatie de antreprenori, care se pregateste sa preia afacerile de familie create in ultimii 20 de ani. Transferul intre generatii se face acum de la antreprenori nascuti si educati intr-o societate inchisa, spre o generatie cu studii in strainatate si cu viziune mai larga”, conform Ernst & Young.