Este deja de notorietate, dupa editorialul scris de Wall-Street.ro si multiplele articole din blogosfera si presa, cum Primaria Bucuresti, prin Administratia Strazilor, a aruncat 11 milioane de euro pentru amenajarea a 122 de km de piste pentru biciclete ce ulterior au fost, in mare parte, declarate ilegale de Politie.

Cine sunt responsabili? Conform raspunsului oferit de Administratia Strazilor, vinovati sunt “Administratia Strazilor Bucuresti si Politia Rutiera. Din pacate aceste piste au fost silit implementate intr-un Bucuresti cu o geometrie stradala neschimbata de zeci de ani, cu trotuare inguste si ocupate abuziv de catre masinile concitadinilor nostri care distrug stalpisorii plantati pe marginea trotuarelor pentru a putea parca in locurile interzise”.

Cam tarziu sa ne lamentam si sa mai aratam cu degetul, nu este asa? Lucrarile au iesit din garantie, firmele Marcatin, DUMAVA, UTI Trafic si Global Service care au realizat/proiectat lucrarile au plecat cu banii in buzunare, probabil fluierand. Cu buza umflata au ramas cetatenii si in special biciclistii care daca circula in prezent pe 80% din pistele din Bucuresti risca sa primeasca amenda.

Intrebati de wall-street.ro daca primarul Capitalei Sorin Oprescu, in calitate de conducator al serviciilor publice locale, incearca in vreun fel recuperarea prejudiciilor, reprezentantii Administratiei Strazilor au raspuns, sec, “Intrebati-l pe domnul Primar General”.

Institutia in cauza are in plan insa construirea unor NOI piste de bicicleta, acestea urmand a fi amplasate, cel mai probabil, pe carosabil.

Sa incetam pentru o secunda sa privim in trecut, oricat de greu ne-ar fi sa inghitim faptul ca s-a aruncat cu banii publici cu nonsalanta si nu se face nimic pentru recuperarea lor, si sa privim spre viitor. NU dorim ca Administratia Strazilor si Primaria sa realizeze, iarasi, contracte extrem de paguboase pe dungi galbene ce se cojesc si distrug in cateva luni, nu dorim ca pistele de bicicleta ce vor fi construite sa intre in dughene, copaci sau garduri. Si, nu in ultimul rand, nu dorim ca acestea sa coste o avere.

Sa contractam olandezii!

Asa ca am tras cu ochiul la ce fac vecinii nostri din Europa, mai exact Olandezii, unde mersul pe bicicleta este o prioritate nationala, avand in vedere ca sunt 18 milioane de biciclete in circulatie, la o populatie de mai putin de 17 milioane. Olanda are peste 35.000 de kilometri de piste de bicicleta in tara.

Citeste si:

Ce este insa interesant este ca Olandezii au inceput implementarea unui program ce propune piste de bicicleta incalzite subteran pentru a incuraja folosirea mijloacelor de deplasare pe doua roti si in timpul iernilor. Si mai interesant este pretul – intre 20 si 40.000 de euro/km.

In Romania, pe kilometru de dungi galbene intrerupte din cand in cand de o bicicleta alba s-au cheltuit, in medie, 90.000 euro/km, de trei-patru ori mai mult.

Olandezii spun ca, urmare a incalzirii subterane a pistelor de biciclete, vor economisi sume importante ca urmare a reducerii accidentelor si a cantitatii mult mai mici de sare necesare pentru mentinerea lor in buna stare.

Wall-Street.ro propune “fortarea mainilor” autoritatilor pentru a obtine un pret cel putin la fel de bun ca in Olanda pentru viitoarele piste de biciclete din Bucuresti. Cereti, prin comentarii, o licitatie cat mai transparenta, publica si care sa nu se limiteze in comunicare la companii romanesti. Cereti calitate, preturi bune si respect, garantie nu doar de doi ani sau mai putin, cat pretind cei de la Administratia Strazilor ca au avut fostele piste de biciclete din Bucuresti.

Toate comentariile vor fi indreptate catre Administratia Strazilor si Primariei Bucuresti. wall-street.ro va continua sa relateze informatii despre starea licitatiei/lucrarilor pe acest segment.