Romanii din mediul urban cheltuiesc 1,6 % din veniturile lunare nete pentru asigurari, fata de 28% pentru utilitati, 27,3% pentru cheltuieli generale, 10,6 % pentru imbracaminte si 6,2% pentru petrecerea timpului liber, releva un studiu realizat de GFK Romania, pentru ING Asigurari de Viata.
"Treptat, aceasta alocare a bugetului familiei va incepe sa se schimbe. Vom asista la o diminuare a participarii statului la acoperirea cheltuielilor pentru protectia sociala, la fel cum s-a intamplat in tarile din Uniunea Europeana, ceea va implica un transfer al responsabilitatii de la stat catre individ. De aceea, este nevoie tot mai mult de protectie si de o planificare financiara atenta la nivelul fiecarui individ sau familii, a declarat presedintele ING Asigurari de Viata, Bram Boon, intr-un comunicat al companiei, potrivit NewsIn.

Potrivit Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), densitatea asigurarilor de viata, in Romania, era, in septembrie 2006, de 37,5 lei pe cap de locuitor. "Desi primele pe cap de locuitor au avut o evolutie pozitiva, Romania detine in continuare una dintre cele mai scazute rate de prima din cadrul tarilor din Europa Centrala si de Est, valoarea acesteia fiind de 10-15 ori mai scazuta decat in state ca Cehia, Grecia sau Ungaria, potrivit datelor Comisiei Nationala de Prognoza", se mai spune in comunicatul ING Asigurari de Viata.

Potrivit unui alt studiu ING Asigurari de Viata, realizat de firma independenta de cercetare Lighthouse, romanii manifesta patru atitudini diferite fata de protectia financiara si asigurarile de viata, in functie de mediul social, educatie si varsta."O prima atitudine este tipica tinerilor intre 25 si 35 ani, care sunt preocupati de prezent si considera ca asigurarea de viata si protectia financiara nu sunt prioritare la aceasta varsta", se spune in comunicatul ING Asigurari de Viata.

Potrivit studiului intocmit de Lighthouse, a doua categorie include persoanele cuprinse in categoria de varsta 45-55 de ani, pentru care incheierea unei asigurari de viata echivaleaza cu a accepta apropierea mortii. "Atitudinea lor este de genul nu inca, este prea devreme pentru o asigurare de viata. Desi se gandesc foarte mult la viitor, prioritatile lor sunt sa economiseasca pentru situatii neprevazute, precum intrarea in somaj sau imbolnavire", se mai afirma in comunicat.

"O a treia atitudine o intalnim la persoanele de 35 - 45 de ani, care au reusit sa isi asigure o situatie financiara confortabila, sunt increzatori in potentialul si viitorul lor si sunt intotdeauna deschisi pentru noi oportunitati de investitii. Acestia considera protectia financiara ca parte a unui standard de viata confortabil, iar atitudinea lor este: poate fi o idee...", se mai spune in comunicat. A patra atitudine este tipica pentru cei ale caror ocupatii implica un risc mare pentru vietile lor, indiferent de varsta pe care o au (30-55 de ani). in cazul lor, asigurarea de viata este perceputa mai mult ca o obligatie a angajatorului, iar atitudinea este: Da, vreau, dar cine plateste pentru ea?, mai releva studiul.

"Toate aceste atitudini arata ca romanii se bazeaza pe un optimism nerealist, considerand ca moartea nu este ceva ce mi se poate intampla mie sau cel putin nu in viitorul apropiat", se afirma in comunicatul ING Asigurari de Viata. "Este o situatie paradoxala, daca stam sa ne gandim. Romanii s-au obisnuit sa isi asigure casa, masina sau alte bunuri, dar ignora lucrul cel mai important: viata lor si protectia financiara a familiilor lor. si aceasta cu toate ca exista produse simple si foarte accesibile, destinate persoanelor cu veniturii medii si care ofera confort financiar intregii familii, inclusiv copiilor, a adaugat Bram Boon, director general, ING Asigurari de Viata.

Potrivit ING Asigurari de Viata, atitudinea romanilor fata de asigurarile de viata este similara cu cea a majoritatii europenilor, asa cum indica un studiu al asociatiei LIMRA, citat in comunicat: 74% dintre cei neasigurati considera ca nu isi permit asigurarea de viata, 52% sunt nehotarati in privinta nivelului de protectie de care au nevoie, 43% le este teama sa nu ia o decizie gresita, 40% prefera sa investeasca in alte produse financiare, 29% afirma ca nu le-a fost prezentat niciun astfel de produs, in timp ce 20% refuza sa se gandeasca la asigurari de viata, motivand ca este neplacut sa te gandesti la moarte.

"Pentru a raspunde nevoii de informatii de pe piata, ING Asigurari de Viata deruleaza, pana la sfarsitul anului 2006, o campanie educationala privind protectia financiara prin asigurari de viata. Scopul campaniei este de a-i face pe romani constienti de riscurile lipsei de protectie financiara, atat pentru vietile lor, cat si pentru familiile lor. Prin aceasta campanie, dorim sa contribuim la inlaturarea acelor bariere din cauza carora majoritatea romanilor nu isi asigura viata, sa crestem gradul de constientizare privind nevoia de protectie financiara dar si mai important, sa aratam care sunt implicatiile financiare in cazul ignorarii protectiei", a mai spus Bram Boon.

Liderul pietei asigurarilor de viata din Romania, ING Asigurari de Viata, a obtinut, in primele noua luni ale acestui an, un profit inainte de impozitare de 11 milioane euro, in crestere de la sapte milioane euro, cat obtinuse in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit raportului grupului ING. Volumul primelor brute subscrise de ING Asigurari de Viata a crescut, in primele noua luni, pana la 89 milioane euro, fata de 59,54 milioane euro, in primul semestru al anului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri