Consortiul condus de Euroconstruct a castigat, in septembrie 2006, licitatia pentru construirea tronsonului Bucuresti-Ploiesti al autostrazii Bucuresti-Brasov, cu o oferta de 200 de milioane de euro.

"Constructorii au cerut sa li se deconteze lucrarile realizate si materialele folosite suplimentar deoarece au intampinat niste probleme in zona de executie, valoarea lucrarilor suplimentare fiind de 25-30 milioane euro. Nu avem nimic impotriva sa decontam aceste lucrari cu conditia sa prezinte un studiu geo", a explicat, citat de NewsIn, seful proiectului autostrazii Bucuresti-Brasov din care face parte tronsonul Bucuresti-Ploiesti, Narcis Neaga .

Reprezentantii firmelor de constructii al consortiului Euroconstruct care realizeaza lucrarile pentru tronsonul Bucuresti-Ploiesti al autostrazii Bucuresti-Brasov s-au intilnit, marti, cu cei ai Ministerului Transporturilor, la cererea ministrului Ludovic Orban, pentru a rezolva problemele care au dus la blocarea lucrarilor. Constructorii nu au prezentat sefului de proiect studiului geo solicitat de Ministerul Transporturilor (MT).

Potrivit reprezentantului MT, studiul va fi realizat de firma Comaxa care va trebui sa isi asume datele din acest document.

Neaga a precizat ca acest lucru va duce va cresterea valorii contractului. "Contractul are o suma fixa, insa legislatia permite suplimentari in conditiile in care se prezinta un astfel de studiu geo. Suma solicitata este peste cea prevazuta in contractul initial", a mai spus seful de proiect. Oficialul MT a adaugat ca problemele descoperite de constructori, mai exact faptul ca panza freatica se afla la mai putin de un metru, ar fi trebuit sa fie regasite in proiectul initial.

Citeste si:

Potrivit lui Narcis Neaga, lucrarile pe tronsonul Bucuresti-Ploiesti sunt blocate in acest moment, una din cauze fiind legata de solicitarea constructorilor de decontarea a lucrarilor.

O alta problema care a dus la oprirea lucrarilor este legata de exproprieri, Neaga dand asigurari ca in luna ianurie 2008 vor fi realizate exproprierile in proportie de 70%. "Practic, constructorii pot sa lucreze acum pe portiunea cuprinsa intre km 27 si 31, de la ferma RAAPPS ( n.r. Regia Autonoma Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat) spre Ploiesti. Exista probleme pentru un singur km, insa pentru judetul Ilfov s-a obtinut autorizatia de constructie", a conchis Neaga. Seful de proiect a mai spus ca firmele de constructii nu au prezentat nici estimarile privind valoarea lucrarilor executate pana acum.

Autostrada Bucuresti – Brasov va fi corelata cu autostrada Brasov – Cluj - Bors si va asigura o legatura directa intre Romania, centrul si vestul Europei. Traseul autostrazii incepe din sectorul 2 al municipiului Bucuresti si se continua pe teritoriul judetelor Ilfov si Prahova.

Lungimea totala a sectorului de autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi de 61,8 km. Tronsonul a fost impartit pe doua portiuni, respectiv Bucuresti- Moara Vlasiei(19,5 Km) si Moara Vlasiei-Ploiesti (41 km), lucrarile fiind executate de consortiile Pizzarotti &Tirrena si, respectiv, consortiul Euroconstruct format din firmele PA&CO International, Euroconstruct Trading 98, UMB Spedition si Comaxa. Euroconstruct Trading 98 SRL va construi portiunea situata intre kilometrii 19,5 si 31,6, firma PA&CO International intre kilometrii 31,6 si 42,6, iar compania UMB Spedition intre kilometri 42,6 si 62.