Cresterea este pusa pe seama dezvoltarii retailului, tendinta ascendenta al acestuia atingand pragul de 37% in 2007, comparativ cu cele 32 de procente raportate in 2006 si cele 23 de procente inregistrate de bulgari, in aceeasi perioada de timp.

Cu toate ca retetele de comert modern cunosc o expansiune fara precedent, hipermarketurile detinand o cota de piata de 13% si discounterii, de 5%, romanii inca platesc mai multi bani pe produsele de larg consum decat vecinii nostri de la sud.

Astfel, preturile produselor de larg consum au fost, anul trecut, cu 40% mai ridicate decat in Bulgaria, iar anul acesta situatia nu pare sa se schimbe. Cele mai mari diferente inregistrate sunt cele ale preturilor la detergentii manuali de vase, la bauturile racoritoare si la iaurturi. In schimb, bulgarii platesc mai mult decat noi pentru cafeaua instant si pentru mustar.

Exista cateva categorii la care preturile au inregistrat aceeasi rata de crestere in cele doua tari vecine, in 2006 fata de 2005: iaurt (+11%), detergenti de rufe (+6-7%), praline (+10-12%).

Citeste si:

In ceea ce priveste uleiul, sucurile necarbonatate sau produsele de curatenie, pretul mediu a evoluat in mod diferit.

Pretul mediu a crescut in 2006 fata de 2005 semnificativ mai mult in Romania si la alte categorii precum: sapun, produse de ingrijire a parului, ketchup, maioneza si biscuiti.

GfK Romania este cel mai mare institut de cercetare de piata din Romania, cu o cifra de afaceri de 3,5 milioane de euro in 2006. Infiintat in 1934, grupul GfK are peste 130 de reprezentante, birouri si participari active in 63 de tari si peste 7.600 de angajati.