Potrivit unui studiu al Agentiei pentru Strategii Guvernamentale (ASG), dat publicitatii vineri, numai 2,5% din respondenti au declarat ca le-au fost solicitate sume de bani - in afara taxelor oficiale - pentru rezolvarea unor solicitari sau pentru a grabi rezolvarea acestora, in timp ce 66,2% spun ca functionarii publici nu le-au cerut spaga.

Peste 20% din respondenti considera ca serviciile oferite populatiei de institutiile publice s-au imbunatatit in 2007, peste 33% considera ca acestea au ramas la fel ca in anii anteriori si doar 4,7% spun ca serviciile publice au functionat mai rau decat in anii trecuti.

Din cercetare, mai reiese ca majoritatea respondentilor au apreciat ca functionarul public cu care au interactionat cel mai recent a fost “amabil” - respectiv 59,1%. Doar 11,1% dintre respondenti au apreciat in mod negativ atitudinea functionarului: 6,7% au spus ca acesta a fost “nepoliticos”, iar 4,6% au utilizat adjectivul“ironic”.

Studiul a fost efectuat in perioada noiembrie - decembrie 2007, la nivel national. Eroarea maxima tolerata este de ± 2,82 %, iar volumul total al esantionului a fost de 1208 persoane.