"Facturile sunt din 2008, iar pentru lucrarile la aceasta autostrada deconturile facturilor se fac in euro" a declarat Cristian Duica, citat de NewsIn.

El a mai spus ca in acest moment proiectul Bechtel se inventariaza, se face o analiza amanuntita a modului de derulare a contractului, se analizeaza calitatea lucrarilor executate si se va elabora strategia viitoare de lucru cu compania americana.

La autostrada nu se lucreaza in prezent

In prezent, lucrarile la Autostrada Transilvania sunt intrerupte si mai lucreaza doar circa 300 de salariati. Potrivit directorului general interimar al companiei de drumuri, lucrarile vor incepe dupa finalizarea renegocierilor cu Bechtel. Deocamdata, Bechtel va reincepe activitatea doar dupa ce se va angaja ca va remedia lucrarile de calitate proasta si ca vor fi respectate termenele de executie a lucrarilor.

Ministrul transporturilor Radu Berceanu declara, in luna decembrie, ca Autostrada Transilvania a avut probleme inca de la inceputul contractului cu Bechtel, ca s-a intalnit cu reprezentantii companiei americane si ca a stabilit unele prioritati, respectiv o decalare a termenului pentru cele doua tronsoane 2B si 3C. Ministrul a mai spus ca urmeaza sa propuna ca portiunea pana la granita sa fie efectuata de mai multe companii, astfel incat finalizarea sa aiba loc cat mai repede.

In noiembrie, directorul de proiect din cadrul CNADNR, Radu Gaspar, declara ca pe tronsonul Campia Turzii - Gilau al Autostrazii Transilvania se va putea circula din noiembrie 2009, dupa ce in luna iunie vor incepe asfaltarile pentru cei 40 km din sectorul 2B al autostrazii.

"Bechtel are la ora actuala construiti 10 km intinsi si inca 30 km aproape de patul drumului, deci se va construi structura rutiera", a spus Radu Gaspar.

Totodata el a declarat ca daca se va primi finantarea de 520 milioane euro la nivelul anului 2009 si vor fi repartizati esalonat, conform certificatelor de plata, in cursul primaverii vor incepe lucrarile. Astfel, acesta a estimat ca vom avea primii 40 km de asfalt pe Autostrada Transilvania.

Pe sectiunea 2B (Campia Turzii- Cluj Vest) in lungime de 54 kilometri exproprierile au fost realizate in proportie de 94,2%, iar pentru sectiunea 3C (Suplacu de Barcau- Bors 64 km.) exproprierile s-au realizat in proportie de 50%. Valoarea lucarilor pentru sectiunea 2B este de 434 milioane euro, iar pentru sectiunea 3C valoarea lucrarilor este de 445 milioane euro.

Pe tronsonul Campia Turzii - Gilau, executat de Bechtel, exista greseli de proiectare sesizate de CNADNR

Citeste si:

In urma verificarilor pe Sectorul 2B cuprins intre Campia Turzii - Gilau, care are o lungime de 5,2 kilometri, au fost identificate mai multe abateri.

Potrivit CNADNR, firma americana Bechtel se chinuie de ani de zile sa faca autostrada si nu le mai iese. Acestia au declarat inca din noiembrie anul trecut, pentru NewsIn, ca Bechtel ar putea sa suporte cheltuieli de reparatii de circa 100 mil. euro la tronsonul de autostrada Turda-Gilau, in urma evaluarii efectuate de CNADNR, dar nu s-a mai intamplat nimic.Cu toate acestea, CNADNR chiar a achitat, la sfarsitul lunii mai anul trecut, 90 de milioane de euro reprezentand datoria fata de Bechtel.

Conform proiectului, Autostrada Transilvania (415 km) parcurge ruta de la nord-vest de la Brasov pana la Oradea, la granita cu Ungaria si va trece prin Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj Napoca si Oradea. Contractul de proiectare si executie a lucrarilor a fost semnat in decembrie 2003 intre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si Bechtel International (USA).

In februarie 2006, in urma renegocierii contractului, a fost prelungit termenul de finalizare din decembrie 2012 pentru decembrie 2013. Proiectul este impartit in opt tronsoane. In iunie 2004 lucrarile au fost incepute simultan pe doua dintre acestea - 2B Campia Turzii - Cluj Vest (Gilau) si 3C Suplacu de Barcau – Bors.

CNADNR are facturi restate neachitate in 2008 in valoare de aproximativ 1,7 mld. lei si pentru alte lucrari

Potrivit directorului general interimar Cristian Duica, datoriile CNADNR pentru Autostrada Transilvania nu sunt singurele facturi restate neplatite pe 2008.Alte datorii adunate de companie ar ajunge la aproximativ 1,7 miliarde lei.

Conform datelor inregistrate de Compania de Drumuri, sumele restante ale anului trecut sunt pentru Setapele de reabilitare a drumurilor nationale 400 de milioane lei, intretinerea dumurilor 120 milioane lei, reparatii capitale 96 milioane lei, investitii 600 milioane lei si lucrari calamitate 2005-2008 facturi restante in valoare 60 milioane lei.