In memoriul tehnic ce descrie starea actuala a pasajului se arata ca, din cauza inexactitatilor de executie si a lipsei de intretinere, au aparut infiltratii de apa, ruperi si spargeri ale betonului, cea mai afectata parte fiind zona de suprastructura dinspre Soseaua Virtutii.

Alte defecte constatate la pasaj au fost fisurile verticale ale betonului din stalpi, nefunctionarea sistemului de ventilatie si probleme ale sistemului de iluminat. O alta problema o constituie gurile de scurgere din pasaj, care sunt colmatate, ceea ce face ca la fiecare ploaie caile auto, dar si cele ale tramvaiului, sa fie inundate. Tot pe caile auto au fost constatate denivelari si gropi care ingreuneaza circulatia si deterioreaza mijloacele de transport.

Lucrarile de reabilitare a pasajului vor fi derulate prin Administratia Strazilor, care vrea ca licitatia sa fie gata pe 15 iulie. Valoarea estimata a lucrarilor este de 42 milioane lei fara TVA. Proiectarea lucrarilor de reabilitarea ar trebui sa fie gata o luna mai tarziu, in august.

Administratia Strazilor a cerut prin caietul de sarcini gasirea unei solutii de dirijare a traficului pe perioada executiei, in conditiile in care lucrarile presupun atat inchiderea pasajului, dar si interventii deasupra lui.

Pentru a preveni blocajul in trafic pe perioada executarii lucrarilor, s-a dispus refacerea graficului de executie a lucrarilor de asfaltare din zonele adiacente pasajului. Termenul de finalizare este 30 iunie 2009, adica inainte de inceperea lucrarilor la pasaj.

Administratia Strazilor va solicita reprogramarea lucrarilor de asfaltare pe strazile aflate in administrarea Primariei sectorului 6, astfel incat acestea sa fie gata tot pe 30 iunie.

Lucrarile prevazute la pasaj sunt complexe. Se vor urmari remedieri de structura, lucrari de circulatie, lucrari de arhitectura, reabilitarea retelei de utilitati, reabilitarea instalatiilor din pasaj, automatizari si lucrari de amenajare spatii verzi.

Inaugurat in 1987, pasajul Lujerului are lungimea de 774 metri si inaltimea de cinci metri. Pasajul face legatura intre Soseaua Virtutii si strada Brasov, pe sub bulevardul Iuliu Maniu, fiind cea mai circulata cale rutiera de legatura intre cartierele Militari si Drumul Taberei.