"Am avut o discutie cu vicepresedintele BEI, Matthias Kollatz-ahnen, despre posibilitatea ca o mai mare parte din finantarile Bancii Europene de Investitii (BEI) existente sa le utilizam in 2009. Acesta a fost de acord si dupa ce va discuta cu cei de la Comisia Europeana lucrurile urmeaza sa fie aprobate, pentru a putea cheltui o jumatate de miliard de euro suplimentar, ceea ce inseamna si o marire a deficitului bugetar", a spus Radu Berceanu, citat de NewsIn.

Potrivit ministrului transporturilor si infrastructurii, o mare parte din finantari este necesara pentru a fi utilizata anul acesta, cand economia se afla intr-o situatie dificila. In plus, o mare parte din acesti bani, aproximativ 200 de milioane de euro, se vor intoarce, prin TVA, contributii, taxe si impozite, catre bugetul de stat.

Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Dorina Tiron, declara, la 10 aprilie, ca Ministerul Transporturilor vrea sa imprumute de la Banca Europeana de Investitii (BEI) circa 500 de milioane euro pentru finantarea din fonduri externe a lucrarilor pentru centura Capitalei, autostrada Bucuresti-Ploiesti si centura Ploiesti Vest.

"In prezent are loc analiza tehnica a proiectelor pentru a se stabili care primeste finantare. Este vorba de proiectul de largire la patru benzi a centurii Capitalei, autostrada Bucuresti-Ploiesti si centura Ploiestiului. Noi am cerut 500 de milioane de euro, sa vedem cat aproba si ei", declara, pentru NewsIn, la acea data, directorul general al CNADNR.