Proiectul a fost aprobat de Guvern si publicat miercuri, 29 iulie, in Monitorul Oficial (MO).

Astfel, pentru zece linii de cale ferata se va aloca suma de 2.695.000 lei, fara TVA, pentru sase poduri 813.000 lei, fara TVA, pentru terasamente 818.000 lei, fara TVA, pentru opt tuneluri 3.045.000 lei, fara TVA, pentru sapte instalatii SCB+IFTE 2.559.000 lei, fara TVA, pentru manipulari materiale de baze 2.300.000 lei, fara TVA, iar pentru expertiza, proiectare si asistenta tehnica 1.057.000 lei, fara TVA, informeaza NewsIn.

De asemenea, pentru principalele lucrari de reparatii/intretinere/ ale/a infrastructurii feroviare publice finantate prin programul TSSP (creditul extern+componenta locala) pentru sectorul feroviar in anul 2009 va fi alocata in total suma de 68 milioane de lei, cu TVA.

Aproape 40% din reteaua de cale ferata si peste 60% din numarul total de poduri si podete au depasit termenul limita la care ar fi trebuit reparate, situatie care sporeste riscul producerii de accidente. Reteaua de cale ferata are in prezent o lungime de 20.347 de kilometri si 978 de statii si halte.

CFR SA are nevoie de 4 mld. lei pentru mentenanta si reparatiile liniilor de cale ferata, din care a primit pentru 2009 de la bugetul de stat doar un sfert, respectiv 1,2 mld.lei, a declarat la inceputul lunii iulie, secretarul general al Asociatiei Industriei Feroviare din Romania (AIF), Stefan Roseanu.

"Referindu-ma la Actul aditional la Contractul de activitate al CFR SA pe perioada 2008-2011 consideram ca fondurile prevazute pentru anul 2009 pentru proiecte de mentenanta, reparatii si modernizare a infrastructurii feroviare alocate de la bugetul de stat sunt insuficiente pentru a asigura calitatea tehnica a infrastructurii, respectiv in sensul cresterii vitezei de circulatie si a sigurantei. Ceea ce s-a primit de la bugetul de stat - 1,2 mld de lei - este un sfert din necesarul de 4 miliarde de lei pentru lucrari de intretinere, reparatii si refacere a liniilor, pentru eliminarea punctelor periculoase" a precizat Roseanu.