Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a investit 1,26 miliarde lei, in primele sase luni, pentru infrastructura, inclusiv constructia de autostrazi, reprezentand 37,9% din suma totala a cheltuielilor de 3,35 mld. lei, au declarat vineri pentru NewsIn reprezentantii companiei.
Din cheltuielile totale realizate la 30 iunie de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, respectiv 3,35 miliarde lei, 37,9% reprezinta investitiile, inclusiv constructia de autostrazi, 25,25% intretinerea drumurilor nationale, 15,18% reprezinta reabilitarile de drumuri nationale finantate din credite externe, 11,1 % proiecte derulate cu fonduri europene, 4,03% reparatiile capitale ale drumurilor nationale, 4,05% programele de eliminare a efectelor inundatiilor, 2,49% plati pentru rambursari credite externe, plati de dobanzi si comisioane, informeaza NewsIn.

"Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a semnat in primul semestru al anului 2009 contractele pentru constructia autostrazilor Cernavoda – Medgidia si Medgidia – Constanta. De asemenea, in prezent sunt in desfasurare patru contracte de executie autostrazi pentru proiectele autostrazii Arad – Timisoara, sectorul de autostrada Bucuresti – Moara Vlasiei, sectorul Moara Vlasiei – Ploiesti si autostrada Transilvania. Tot in aceasta perioada, compania a atribuit contractul de concesiune de lucrari si servicii pentru proiectarea, finantarea, construirea, operarea si intretinerea Autostrazii Comarnic – Brasov", se arata in bilantul de activitate pe S1 2009 al CNADNR.

De asemenea, compania de drumuri sustine ca are in derulare 23 de contracte in cadrul programului de reabilitare a drumurilor nationale, cu finantare rambursabila si nerambursare. Contractele de reabilitare sunt pe sectoarele rutiere Timisoara – Lugoj, DN 6, 52,2 km , Filiasi – Rovinari, DN 66, 48,9 km, Rovinari – Bumbesti Jiu, DN 66, 44,6 km, Brasov – Sercaia, DN 1, 46,9 km, Sercaia – Limita Judetelor Brasov/ Sibiu, DN 1, 41,13 km, limita judetelor Brasov/Sibiu – Vestem, DN 1, 35,16 km, Maglavit – Bucura, DN 56A, 45 km, Bucura – Simian, DN 56A, 34,14 km, Petrosani – Baru, DN 66, 23 km, Baru – Hateg, DN 66, 25,92 km, Hateg – Simeria, DN 66, 30,6 km, Cluj – Livada, DN 1C, 30,93 km, Livada - Limita Judetelor Cluj/Bistrita Nasaud, DN 1C, DN 17, 35,10 km.

Potrivit CNADNR, reabilitari de drumurilor sunt in cures de desfasurare in Cluj/Bistrita Nasaud – Bistrita, DN 17, 52,40 km, Tureac – Limita Judetelor Bistrita Nasaud/Suceava, DN 17, 25 km, Iacobeni – Sadova, DN 17,28 km, Sadova – Gura Humorului, DN 17,39 km, Gura Humorului - Suceava, DN 17, 33km, Drobeta Turnu Severin –Bahna, DN 6, 22,85 km, Bahna – Mehadia, DN 6, 33,1 km, Domasnea – Caransebes, DN 6, 41,06 km, Caransebes – Lugoj, DN 6, 43,74 km si Chicis – Toplita, DN 12, Regin – Toplita, DN 15, 239,1 km.

Astfel, in primele sase luni ale anului, CNADNR a atribuite alte doua contracte de reabilitare, pe sectoarele Soimus – Baia de Cris, DN 76, 40km si Baia de Cris – Varfurile, DN 76, 29,35 km. Aceste contracte urmeaza sa fie semnate in cursul semestrului al doilea. In prezent, in cadrul contractelor de reabiltare sunt in lucru aproximativ 1.050 km.

In primul semestru al anului 2009 a fost semnat contractul pentru realizarea variantei ocolitoare a Aradului la profil de autostrada. De asemenea, au continuat lucrarile la variantele ocolitoare Ploiesti Vest, Sibiu, centura de Nord a Municipiului Bucuresti, Cluj Est, Iasi Sud, Suceava, Timisoara, Oradea, Adunatii Copaceni, Lugoj. Au continuat lucrarile de fluidizarea traficului pe DN 1 – Pasajul Baneasa si au inceput lucrarile la varianta ocolitoare Constanta la profil de autostrada, centura Bucuresti Sud.

In cadrul Programului Operational Sectorial – Transporturi au fost aprobate in S1 2009 cereri de finantare pentru pregatirea constructiei a variantelor de ocolire Stei, Alesd Sud si Nord, Miercurea Ciuc, Gheorghieni, Bistrita, Husi in valoare de 33,9 milioane euro, pregatirea pentru constructie a variantelor de ocolire Sighisoara, Fagaras, Huedin, Toplita, Tusnad, Barlad, Timisoara Sud o valoare de 34,5 milioane euro si pregatirea pentru constructie a variantelor de ocolire Pascani, Roman, Campulung Moldovenesc, Vatra Dornei, Rosiorii de Vede, Targoviste, Titu suma de 16,9 milioane euro.

Au mai fost semnate contractele de asistenta tehnica pentru elaborarea studiului de fezabilitate, proiectului tehnic, detaliile de executie si documentatiei de atribuire pentru variantele de ocolire Miercurea Ciuc, Gheorghieni si Bistrita.

Potrivit bilantului de activitate, in perioada1 ianuarie-30 iunie, CNADNR a vandut cu 36% mai multe roviniete, in valoare de 424,9 milioane lei, fata de perioada similara a anului 2008.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri