Sase din zece romani considera criza economica drept principala provocare cu care se confrunta in prezent tarile in curs de dezvoltare, in timp ce pe ansamblul UE cea mai grava problema este considerata saracia, potrivit unui eurobarometru publicat de Comisia Europeana (CE).
Romania este pe primul loc in Uniunea Europeana intre tarile care sustin ca acest indicator este cel mai important, urmata fiind de Letonia, cu 54% dintre voturi, si de Bulgaria, cu 52%.

A doua provocare majora este saracia, potrivit opiniei a 55% dintre romani. Pe ansamblul intregii UE, saracia este principala problema pentru aceste tari, potrivit voturilor a jumatate dintre europeni, in timp ce criza este pe locul al doilea, cu doar 35% dintre voturi, potrivit Eurobarometrului special privind "Ajutorul pentru dezvoltare in contextul tulburarilor economice", publicat de CE.

Pe pozitia a treia a problemelor pe care europenii le considera stringente se afla criza alimentara (27%). in Romania, criza alimentara este pe locul al patrulea (17%), dupa guvernarea slaba (18%), anunta NewsIn.

Aproximativ 90% dintre europeni considera ca dezvoltarea este importanta (82% dintre romani) si 72% dintre ei sunt in favoarea onorarii sau majorarii angajamentelor actuale privind ajutoarele pentru tarile in curs de dezvoltare, chiar in actualul context al crizei economice, se mai arata in document.

"Acest sondaj arata in mod clar ca cetatenii se asteapta ca guvernele lor si Comisia Europeana sa depuna eforturi pentru a contribui cu fonduri pentru dezvoltare. Chiar si in contextul crizei economice, fac din nou apel la statele membre ale UE sa-si onoreze angajamentele de a majora ajutorul pentru dezvoltare pana la 69 miliarde euro in 2010, pentru a atinge valoarea propusa pentru jumatatea perioadei in cadrul Obiectivelor de dezvoltare ale mileniului", a declarat comisarul european pentru dezvoltare si ajutor umanitar, Karel De Gucht.

Aproape doua treimi dintre cetatenii europeni (61%) considera ca Europa poate contribui pozitiv la dezbaterea pe tema dezvoltarii globale. Numai putin peste jumatate dintre romani (52%) au raspuns ca UE poate contribui pozitiv la aceasta dezbatere.

Cei mai multi dintre romani si ciprioti (47%) cred ca Uniunea Europeana este cea mai in masura sa ajute tarile sarace sa se dezvolte, media pe ansamblul UE fiind de numai 26%.

In plus, doi din trei europeni mentioneaza motivatii bazate pe interese personale pentru acordarea de ajutor (64%), anume comertul, terorismul, migratia si relatiile politice cu tarile terte. Pe de alta parte, 42% dintre europeni (41% dintre romani) au spus ca ar dori o reflectare mai ampla a chestiunilor de dezvoltare in cadrul mass-media.

Aproape trei sferturi (74%) dintre europeni nu au auzit niciodata de Obiectivele de dezvoltare ale mileniului, dar ponderea lor a scazut fata de 2007, cand era de 80%.

Eurobarometrul detaliaza concluziile facute la nivelul intregii Uniuni Europene, precum si situatiile individuale pentru fiecare tara. Potrivit acestora, cooperarea in domeniul dezvoltarii duce la o mai mare apropiere in cadrul UE.

Eurobarometrul special nr. 318 privind "Ajutorul pentru dezvoltare in contextul tulburarilor economice" a fost realizat in perioada mai-iunie 2009, pe baza a 23.744 de interviuri, scopul sau fiind sa evalueze daca incetinirea cresterii economice a afectat sprijinul public fata de cooperarea pentru dezvoltare in tarile europene.

Mai citeste si: Cum percep romanii criza

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri