Studiul intreprins de firma de cercetare Mednet arata ca efectele negative ale crizei economice sunt prezente in vietile romanilor, dar ca doar 17% dintre acestia sunt afectati in mare masura.

Pe de alta parte, majoritatea romanilor, intr-o proportie de 71% au declarat ca si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine (45,9% au cumparat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica).

"Comparativ cu inceputul anului 2009, mai exact luna februarie, procentul celor care se declara afectati in foarte mare si mare masura de criza este in crestere (de la 28,6% in februarie 2009, la 36,4% in noiembrie 2009), in timp ce procentul celor care sunt afectati in mica masura sau deloc este in scadere (de la 38,7% la 26,6%)", se precizeaza in studiu.

Cercetarea Mednet releva faptul ca efectele crizei asupra romanilor se refera la pierderea locului de munca (22,4%), reducerea salariului sau a castigurilor salariale (44%), pierderea sau diminuarea beneficiilor extrasalariale (20,7%), precum si cresterea ratelor datorita devalorizarii leului (22,8%).

Femeile cu varsta cuprinsa intre 55-65 de ani, fara studii superioare si cu un venit mai mic de 1.500 de lei/familie sunt cele mai afectate de criza, potrivit studiului.

Citeste si:

Cei care nu si-au schimbat comportamentul de consum ca efect al crizei sunt persoanele care se declara ca fiind afectate intr-o foarte mica masura sau chiar deloc de criza - tineri, fara copii, care au venituri peste 3000 lei/familie si au studii superioare.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 16 – 23 noiembrie 2009. Au fost intervievate telefonic 854 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,35%.

Afla si ce marci de produse prefera romanii pe timp de criza (studiu).

Marcile private atrag 70% dintre romani pentru ca sunt mai ieftine

Marcile private atrag 70% dintre romani pentru ca sunt mai ieftine