Observatorul preturilor va fi finantat cu doua milioane euro si va fi introdus anul viitor, a anuntat Ministerul Economiei.
"Proiectul Observatorul preturilor a fost aprobat spre finantare in urma cu aproape doua saptamani. (...) Este vorba de un portal de internet pe care vor aparea saptamanal preturi ale unor produse ce fac parte din cosul zilnic al populatiei, dar pot fi si alte produse. Acest portal va permite populatiei sa compare preturile din magazine", se arata intr-un comunicat al institutiei, potrivit Mediafax.

Fostul ministru al Economiei Adriean Videanu a declarat, in luna iulie, ca observatorul preturilor este un demers administrativ si de prevenire a comportamentelor neconcurentiale, insa nicio autoritate a statului nu va interveni in deciziile comerciale ale firmelor sau optiunile consumatorilor.

Prin aceasta masura sunt vizate preturile produselor comercializate in supermarketuri, hipermarketuri, piete si ceilalti retaileri, iar Ministerul Economiei intentioneaza sa extinda monitorizarea si in cazul serviciilor.

Videanu a afirmat, in iulie, ca Ministerul Economiei vrea sa monitorizeze evolutia preturilor pe piata, prin peste 1.400 de puncte de monitorizare, dupa un model implementat deja in Grecia si care la trei luni dupa aplicare a dus la reducerea preturilor cu 7%. Observatorul preturilor: Cum este in Grecia si cum va functiona in Romania

Reactia marilor retaileri: Observatorul preturilor - inutil, ineficient si discriminatoriu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri