Cu toate acestea, 90% dintre angajatorii romani afirma ca au la dispozitie personal talentat pentru a-si pune in aplicare strategia de afaceri, se arata in studiul "Strategia privind Forta de Munca", realizat de compania de resurse umane Manpower, la care au participat si 751 de angajatori din Romania, potrivit Mediafax.

Un sfert dintre firme au aratat ca principala actiune pe care o intreprind in vederea conturarii unei strategii privind forta de munca este faptul ca tin cont de necesitatea unei strategii si analizeaza rolul acesteia. Pe de alta parte, 25% dintre angajatorii romani recunosc ca nu initiaza nicio actiune pentru a-si insusi o strategie functionala in acest sens.

Totodata, potrivit studiului, cel mai mare obstacol identificat in ceea ce priveste punerea in aplicare a strategiei de afaceri este lipsa de competente comunicationale in interiorul companiilor, in cazul a 19% dintre angajatori.

In acelasi timp, 23% dintre companii nu cunosc categoriile de competente care le sunt necesare pentru punerea in functiune a strategiei de afaceri.

"Situatia economica actuala aduce o noua lumina asupra disponibilitatii talentelor si managementul acestora in intreaga lume. Programele de instruire sunt vitale. Angajatorii trebuie sa isi asume recalificarea si dezvoltarea competentelor atat a angajatilor existenti cat si a celor noi, ceea ce le va permite sa extinda sursa disponibila de talente. (...) Momentul de fata este unul propice pentru a concepe si a implementa o noua strategie privind forta de munca", a declarat, intr-un comunicat, coordonatorul de marketing si comunicare al Manpower Romania, Eliza Nechifor.

La nivel global, studiul Manpower arata ca aproape un sfert dintre angajatorii din 36 de tari afirma ca strategia privind forta de munca a propriei companii nu sustine strategia de afaceri a acesteia, sau nu au la cunostinta daca acestea sunt in concordanta sau nu.

Citeste si:

"Un aspect cu mult mai ingrijorator in acest sens este faptul ca un procent de 53% din randul angajatorilor recunosc ca nu intreprind niciun demers pentru a aborda aceasta problema", se precizeaza in studiu.

In regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa de Sud), peste doua treimi dintre angajatorii care aplica o strategie privind forta de munca au sustinut ca punerea in practica a unei astfel de strategii reprezinta o modalitate eficienta de a a face fata climatului economic schimbator.

Posturile cel mai greu de acoperit in regiunea EMEA sunt muncitorii calificati, reprezentantii de vanzari si tehnicienii.

Angajatorii din Polonia (51%), Romania (36%), Austria (35%) si Elvetia (35%) au cele mai mari dificultati in acoperirea pozitiilor deschise in companiile lor, in vreme ce deficitul de talente este mai putin grav in Irlanda (4%), Marea Britanie (9%) si Norvegia (11%).

Manpower a intervievat peste 37.000 de angajatori din 36 de tari si teritorii pentru a determina impactul inexistentei unei strategii privind forta de munca si pe cel al lipsei privind concordanta intre aceasta strategie si cea de afaceri. Marja de eroare pentru Romania este de +/-3,6%.

Compania Manpower Romania este specializata in recrutare permanenta, temporara si pe baza de contract, evaluare si selectie, formare profesionala, externalizare si consultanta in domeniul resurselor umane, functionand prin intermediul a noua agentii, in Bucuresti, Timisoara, Brasov, Cluj-Napoca si Iasi.