"Degeaba finalizam o Strategie a Dunarii daca nu concepem noi, statele riverane, cele din Uniunea Europeana si cele care inca nu sunt membre ale Uniunii Europene o strategie prin care sa umplem de continut. Suntem si noi realisti, ca regulile din Uniunea Europeana pot fi schimbate pana in 2014, dar din 2014 pana in 2021 va trebui ca pe langa alte strategii, cu Marea Baltica sau cu altele, sa fim foarte activi. Noi avem proiecte de aproape noua miliarde de euro propuse pe Bazinul Dunarii, pe Bazinul Tisei, dar si pe infrastructura si pe mediu", a spus Borbely.

Potrivit ministrului Mediului, Romania a realizat un calcul pe diferite componente de mediu, navigatie, transport pentru aplicarea Strategiei.

"Sunt unele retineri in ceea ce priveste navigatia, de exemplu, din partea ungara si din partea austriaca, in legatura cu unele lucrari care trebuie sa se faca pentru a facilita navigatia. Aceste probleme trebuie sa le discuti in cadrul Strategiei si este foarte important ca ea sa devina oficiala in primavara anului 2011. Noi avem obligatia sa cream cadrul necesar pentru a avea proiecte concrete. Pana in 2014, putem sa utilizam bani din cooperare transfontaliera, din ceea ce tine de managementul Dunarii", a mai spus ministrul.

Citeste si:

Referitor la Delta Dunarii, Borbely a aratat ca Romania este interesata sa atraga cati mai multi bani europeni, atat pentru protejarea mediului, cat si pentru dezvoltarea turismului, apreciind ca altfel strategia va ramane "numai pe hartie".

Summit-ul Dunarii reuneste, luni, la Bucuresti, 22 de delegatii reprezentand sefi de guverne din cele 14 state din bazinul Dunarii, Comisia Europeana, reprezentanti ai celor sase landuri riverane din Germania si Austria, primaria orasului Ulm din Germania si Polonia, in calitate de observator.

In discursul sustinut la conferinta, premierul Emil Boc a afirmat ca Strategia Dunarii este programata sa fie aplicata incepand cu prima jumatate a anului viitor, in comun cu statele din regiune si Comisia Europeana, dar este nevoie de proiecte concrete, precum realizarea unei retele de autostrazi, trenuri de mare viteza si curse aeriene.