Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabara, a declarat ca desi sunt multe lucruri pe care nu le apreciaza la omul de afaceri Dinu Patriciu, ideea acestuia de a deschide un lant de magazine mici, de cartier, este una buna, scrie Mediafax.
"Eu as merge pe altceva, nu pe aceste lanturi mari, care isi au locul lor in orice economie. Dar elementul de baza in comert nu trebuie sa fie astea mari", a raspuns Tabara, intrebat de ce lanturile autohtone de hipermarketuri au dat faliment in ultimii doi ani.

El a adaugat ca investitorii romani ar trebui sa dezvolte magazine mici si mijlocii, la nivelul cartierelor. "Cum sunt si in Statele Unite, si oriunde in lumea civilizata, aceste magazine de cartier, care au o relatie foarte buna chiar cu producatori nu foarte mari", a spus ministrul.

Intrebat daca modelul Patriciu, cu magazine mici de cartier, este unul bun, Tabara a afirmat: "Daca a spus-o, recunosc ca este o idee buna. Parca am auzit undeva comentariul dar, repet, printre multe lucruri pe care nu le apreciez la Patriciu, daca a spus chestiunea asta, si imi amintesc ca am auzit-o, e o idee buna".

Ministrul crede ca magazinele mici sunt o solutie de viitor, dar o astfel de reteta de business nu se va impune usor.

"La noi exista tendinta aceasta de a le aduce in faliment pe cele mici. Ar avea succes in timp o astfel de retea, cu masuri de complementare de limitare a fortei si a puterii monopoliste a lanturilor straine", a continuat Tabara.

Omul de afaceri Dinu Patriciu a inceput din vara acestui an sa dezvolte sub brandul Mic.ro o retea de magazine de cartier.

Planurile vizeaza pana la sfarsitul anului 2011 inaugurarea a 1.000 de unitati fixe si 2.000 mobile. Patriciu estimeaza ca in circa doi ani, cand lantul va atinge vanzari de 2 miliarde de euro, il va putea vinde unui alt investitor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri