"Eu as merge pe altceva, nu pe aceste lanturi mari, care isi au locul lor in orice economie. Dar elementul de baza in comert nu trebuie sa fie astea mari", a raspuns Tabara, intrebat de ce lanturile autohtone de hipermarketuri au dat faliment in ultimii doi ani.

El a adaugat ca investitorii romani ar trebui sa dezvolte magazine mici si mijlocii, la nivelul cartierelor. "Cum sunt si in Statele Unite, si oriunde in lumea civilizata, aceste magazine de cartier, care au o relatie foarte buna chiar cu producatori nu foarte mari", a spus ministrul.

Intrebat daca modelul Patriciu, cu magazine mici de cartier, este unul bun, Tabara a afirmat: "Daca a spus-o, recunosc ca este o idee buna. Parca am auzit undeva comentariul dar, repet, printre multe lucruri pe care nu le apreciez la Patriciu, daca a spus chestiunea asta, si imi amintesc ca am auzit-o, e o idee buna".

Ministrul crede ca magazinele mici sunt o solutie de viitor, dar o astfel de reteta de business nu se va impune usor.

Citeste si:

"La noi exista tendinta aceasta de a le aduce in faliment pe cele mici. Ar avea succes in timp o astfel de retea, cu masuri de complementare de limitare a fortei si a puterii monopoliste a lanturilor straine", a continuat Tabara.

Omul de afaceri Dinu Patriciu a inceput din vara acestui an sa dezvolte sub brandul Mic.ro o retea de magazine de cartier.

Planurile vizeaza pana la sfarsitul anului 2011 inaugurarea a 1.000 de unitati fixe si 2.000 mobile. Patriciu estimeaza ca in circa doi ani, cand lantul va atinge vanzari de 2 miliarde de euro, il va putea vinde unui alt investitor.