"Observam o migrare constanta a tranzactiilor bancare dinspre numerar catre canalele directe (internet, telefon si echipamente self-service banking). Clientii acceseaza tot mai mult serviciile bancare prin canale directe si nu mai fac doar vizualizari de solduri, ci au ajuns chiar la un nivel mai complex si diversificat de operatiuni: transferuri, ordine de plata, chiar deschideri de depozite", afirma Bogdan Octavian Marin, directorul diviziei de management al canalelor de retail din cadrul BCR.

Cei mai multi clienti ai BCR apeleaza la serviciul de internet banking pentru a-si achita facturile de utilitati, servicii de televiziune si telefonie. Oficialii BCR sustin ca se observa o tendinta de crestere si la nivelul numarului de clienti care au utilizat serviciul de internet banking pentru constituirea de depozite bancar.

Numarul depozitelor deschise prin internet banking la BCR s-a dublat in 2010 fata de 2009, iar valoarea lor s-a triplat, atingand la finalul anului trecut un total de peste 2,75 miliarde de lei. Cresterea a fost influentata de bonusul de dobanda acordat de BCR pentru clientii care au deschis depozite pe internet, explica Bogadan Octavian Marin.

Citeste si:

"Tendinta de crestere a numarului de tranzactii efectuate prin canale directe este vizibila si in primul trimestru al anului 2011, cand numarul tranzactiilor prin serviciul de internet banking al BCR aproape s-a dublat fata de perioada similara a anului trecut, depasind valoarea de 1,5 milioane de tranzactii online", afirma reprezentantii BCR.

BCR a inregistrat, in perioada sarbatorilor de Paste, o crestere cu 63% a numarului de tranzactii realizate prin internet banking si o crestere de 2,5 ori a tranzactiilor fata de perioada sarbatorilor de Paste din 2010. Valoarea totala a operatiunilor realizate de clientii BCR pe internet in saptamana 18 aprilie 2011 - 24 aprilie 2011 a fost de circa 400 de milioane de lei.