Emise sub sigla MasterCard si Maestro, cardurile duale care permit plata calatoriilor cu mijloacele de transport in comun vor putea fi folosite atat la nivelul Bucurestiului, cat si in tara. Prima regie de transport in cadrul careia va functiona plata contactless prin cardul bancar emis de BRD este RATB.

In plus, incepand din iunie 2011, BRD va extinde acceptarea cardurilor contactless si in toate statiile de metrou din Bucuresti, generalizand astfel solutia tehnica instalata in 10 statii incepand de la finalul anului trecut.

Oficialii BRD sustin ca, in curand, solutia de plata contactless va fi instalata si in cadrul regiilor locale de transport din Constanta si Sibiu.

Cardurile multifunctionale vor putea fi incarcate cu abonamente pe una sau mai multe linii de transport la suprafata, ori pe toate liniile de transport in comun. De asemenea, calatorii pot solicita portofelul electronic, care permite calatorii si pe alte linii decat cele obisnuite, iar in cazul Capitalei si cu metroul sau liniile de autobuze catre aeroporturi.

Toate aceste functionalitati sunt disponibile in plus fata de functionalitatile unui card contactless si de celelalte functionalitati obisnuite ale unui card bancar standard.

Citeste si:

“Prin implementarea platilor contactless in mijloacele de transport in comun ale RATB incercam sa raspundem unei duble provocari: sa oferim cetatenilor Capitalei Romaniei un serviciu la cele mai ridicate standarde si sa fim in pas cu ultimele evolutii tehnologice aparute pe piata”, afirma Adrian Crit, directorul general al RATB.

Bucurestiul se alatura, astfel, unor orase precum New York, New Jersey, Liverpool sau Taipei in extinderea utilizarii cardurilor in transportul public.

BRD are deja instalate peste 1.000 de terminale de acceptare a cardurilor contactless la nivelul intregii tari, la comercianti precum Carrefour, Mic.ro, KFC, Pizza Hut, IKEA sau Inmedio.

Pe de alta parte, posesorii cardurilor contactless emise pana acum de BRD sub forma de sticker sau breloc sunt nevoiti sa isi schimbe dispozitivele de plata cu carduri cu cip pentru a le putea utiliza in mijloacele de transport in comun. BRD a emis pana in prezent 15.000 de carduri contactless sub forma de sticker sau breloc.

BRD are circa 300.000 - 400.000 de clienti cu carduri in Bucuresti, acestia reprezantand segmentul potential pentru noile carduri duale contactless, explica Dana Demetrian, directorul executiv al Polului de Administrare Generala a retelei BRD-Groupe Societe Generale. Banca tinteste sa migreze portofoliul catre noua tehnologie intr-un orizont de timp de 1-2 ani.