Netrisk Broker de Asigurare este subsidiara detinuta de catre Netrisk Ungaria pe plan local, fiind infiintata prin deschiderea unui birou la Cluj in 2009 si lansarea operatiunilor online prin intermediul netas.ro. In 2011, in urma performantelor slabe, compania a decis relocarea activitatii in Capitala si achizitionarea celui mai vechi site de asigurari local, asigura.ro, care a devenit astfel platforma principala de vanzari.

“Am decis sa mutam biroul din Cluj pentru ca este mult mai simplu sa faci afaceri din Bucuresti si deoarece aici sunt toate companiile de asigurari. Dar, Clujul ramane in continuare in atentia noastra, fiind al doilea oras dupa Bucuresti ca vanzari online”, a declarat Razvan Pavel (foto), directorul general al Netrisk Broker de Asigurare, care dispune de o experienta de peste 14 ani in pozitii management in cadrul Allianz-Tiriac si Groupama Romania.

El a adaugat ca strategia Netrisk urmareste sa devina un jucator important pe piata de intermedieri exclusiv online in asigurari, bugetul de investitii in promovare planificat pe urmatorii 3 ani ajungand la peste 1 milion de euro. "Promovarea va fi atat online, cat si offline. Vom avea o campanie offline in septembrie in special la radio, odata cu lansarea site-ului, pentru a trage atentia asupra brand-ului".

In luna iulie 2010, fondul polonez de investitii Entreprise Investors a cumparat pachetul majoritar al Netrisk Ungaria printr-o tranzactie estimata la peste 23 de milioane de euro. La mai putin de un an, in martie 2011, Entreprise investors a decis sa schimbe managementul Netrisk Romania si sa intensifice activitatea companiei pe plan local.

Decizia companiei de a-si relansa activitatea vine in contextul in care mediul online a devenit foarte competitiv in ultimii ani, tendinta ce s-a resimitit si in domeniul asigurarilor, in prezent, fiind peste 2,5 milioane de cautari lunare pe Google care au legatura cu asigurarile. “Piata de asigurari online incepe sa devina atractiva pentru multi jucatori, atat pentru furnizorii de servicii de asigurari cat si pentru clienti. Noi ne dorim ca asigura.ro sa devina etalonul pietei asigurarilor online”, a spus Razvan Pavel.

"Din 2012 dorim sa obtinem si profit operational"

Despre tinta de vanzari, managerul Netrisk a spus ca pentru 2011 atentia se indreapa in principal pe constructia platformei tehnice si a crestea brandului, iar in 2012 compania tinteste intermedieri de 50.000 de polite, pe segmentele destinate RCA, Casco, Property si asigurari de sanatate, cu exceptia asigurarilor de viata, care sunt greu de intermediat online.

"Vom incepe cu RCA de la 15 septembrie, urmand ca din septembrie pana la sfarsitul anului sa avem implementate comparatoare de preturi pentru asigurarile Casco si Property. In primul an sunt investitii pentru lansarea brand-ului si de aceea nu ne bazam pe vanzari prea mari. Din 2012 dorim sa obtinem si profit operational", a spus Pavel.

Citeste si:

In opinia sa, “Piata asigurarilor online din Romania este inca la inceput, in sensul ca sunt putine site-uri ce fac cu adevarat comparatii si vanzari online de asigurari. Cel mai adesea, clientii care vor sa isi incheie politele de asigurare online, trebuie sa intre pe site-ul fiecarei companii de asigurare pentru a afla o cotatie de pret si asta inseamna mult timp irosit”.

Intentia Netrisk broker de asigurare, prin intermediul asigura.ro, este de a comercializa produse de asigurare co-branduite. De exemplu, "compania de asigurari ofera un produs mai simplu, dar nu neaparat mai ieftin, iar noi (n.r. Netrisk) venim cu o serie de acopriri suplimentare, precum servicii de asistenta acoperite de catre noi”. De asemenea, compania a investit in dezvoltarea unei aplicatii de tip My Account, precum in Ungaria unde dispune de un portofoliu de peste 800.000 de utilizatori inregistrati, dar si in dezvoltarea unui Call-Center local.

Piata din Regatul Unit, o fereastra catre viitor in asigurari

Piata din Marea Britanie este vazuta ca o fereastra catre viitor, unde 80% din vanzarile in retail se fac in mediul online, diminuand astfel costurile foarte mari pentru vanzarea clasica. "Practic un broker vinde clientilor timp, deoarece nu trebuie sa alerge in tot orasul pentru a vedea ofertele tuturor asiguratorilor, si bani, pentru ca pe site se pot vedea toate ofertele. Pe termen lung acesta este viitorul intermedierii in asigurari, insa pe termen scurt trebuie sa ai suficiente fonduri ca sa mentii o asemenea afacere".

El a daugat ca randamentele obtinute din intermediere pot fi diferite, in functie de tipul de asigurare. De exemplu, "in cazul asigurarilor de calatorie unde practic castigi 5 lei, la o prima de 20 de lei, daca mai faci si plata cu cardul sau trimiti polita printr-un curier acasa la client deja nu prea iti mai raman bani. Bani se castiga atunci cand ajungi la un client cu polita Casco. Piata din Marea Britanie este constant vazuta ca o fereastra catre viitor, unde 80% din vanzarile in retail se fac in mediul online".

Cine sunt Netrisk si Entreprise Investors?

Netrisk este cel mai mare broker independent de asigurari online din Ungaria si detine o cota de piata de peste 70% din piata de intermedieri in asigurari online, la sfarsitul anului 2010. Pachetul majoritar de actiuni al Netrisk Ungaria a fost achizitionat de catre Enterprise Investors in luna iulie a anului trecut, noul actionar vizand dezvoltarea companiei in Europa Centrala si de Est.

Enterprise Investors este unul dintre cele mai mari fonduri de investitii de private equity si venture capital din CEE. In prezent, administreaza un capital de peste 1,7 miliarde euro si a realizat investitii in mai mult de 120 de companii. In Romania, fondul a investit in jur de 200 milioane de euro. Investitiile directe din Romania cuprind, printre altele, Macon (liderul pietei romanesti a materialelor de constructii), Siveco (cea mai mare companie romaneasca de software), Profi (unul dintre cele mai mari lanturi de supermarketuri) si Smartree (companie de servicii externalizate de resurse umane).