Piata asigurarilor de viata a crescut in primul semestru din acest an cu doar 3,8%, la 860 de milioane de lei, comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut, cand companiile de profil au subscris prime brute in valoare de 829 de milioane de lei. La finele lui 2010, subscrierile de asigurari de viata totalizau 1.665 de milioane de lei.

Ponderea asigurarilor de viata in total prime brute subscrise de companiile de asigurari in Romania a ramas la nivel redus si la sfarsitul primului semestru din acest, de 21,39%, confirmand faptul ca piata este inca destul de departe de a fi una matura, precum cele din vest unde sectorul de viata acopera cea mai mare parte a subscrierilor.

"Analistii anticipeaza pentru 2011 un trend pozitiv al economiei romanesti, fara a astepta insa evolutii spectaculoase. In aceste conditii, estimam pentru 2011 o crestere marginala a pietei de asigurari de viata, de maxim 5%, pe fondul mentinerii sau dezvoltarii segmentului de produse cu garantii", a declarat Cornelia Coman (foto).

Declaratiile au fost facute in cadrul evenimentului de lansare a programului Lectia de prim ajutor, sustinut de ING Asigurari de Viata in parteneriat cu SMURD. Lectia de prim ajutor este un program de preventie si educatie pentru salvarea de vieti care cuprinde emisiunea Lectia de prim ajutor difuzata pe Pro TV in perioada noiembrie 2011 - februarie 2012 si site-ul lectiadeprimajutor.ro.

"Exista mai multe motive pentru care am decis sa ne implicam si sa sustinem aceasta initiativa, pe care o consideram admirabila. In primul rand, Lectia de prim ajutor este un program cu o componenta importanta de educare si preventie – iar aceasta initiativa are o forta uriasa de a salva vieti. „Lectia de prim ajutor” ofera oricarei persoane interesate, indiferent de cunostintele medicale pe care le are, posibilitatea de a afla cum sa acorde primul ajutor si, prin aceasta, ofera puterea de a salva vieti", a spus seful ING Asigurari de Viata.

Citeste si:

Ea a adaugat ca in urma cu aproape doi ani compania infintat o dizivie dedicata proiectelor de implicare sociala, in cadrul departamentului de marketing. Etapa de pregatire, dezvoltare si lansare a programului a implicat, din punct de vedere financiar, circa 30% din bugetul total destinat initiativelor de responsabilitate sociala aferent anului 2011.

Compania ING Asigurari de Viata, liderul pietei romanesti de profil si parte a grupului financiar olandez ING, a subscris in primele sase luni din 2011, prime brute de 272,7 milioane de lei, usor sub nivelul din perioada similara a anului trecut (275,6 milioane de lei), iar profitul brut a scazut cu aproape 47%, de la 28,4 la 15,1 milioane de lei.

Compania a terminat anul trecut cu subscrieri de 543,41 milioane de lei, in crestere fata de 2009 (527,06 milioane de lei) si s-a mentinut pe primul loc in topul cotei de piata. In 2010 profitul a fost de 38,88 milioane de lei, aproape la jumatate fata de nivelul din anul anterior (77,32 milioane de lei).

Pe pilonul II de pensii private, fondul ING era lider de piata dupa primele sase luni din 2011, cu active nete de aproape 2,09 miliarde de lei si 1,67 milioane de participanti. Pe pilonul III, fondul ING Optim era lider la 30 iunie 2011, cu active nete de 127,12 milioane de lei si peste 70.000 de participanti, iar fondul ING Activ se clasa pe 4, cu active nete de 49,24 milioane de lei si 25.257 participanti.