Am o intrebare la dumneavoastra. Sunt angajat si-mi primesc salariul prin card. Cu doua zile in urma, cind am incercat sa-mi ridic banii de pe card, ATM-ul mi-a "mancat" cardul. Am fost la unitatea bancara de care apartine cardul si mi-au zis ca trebuie sa astept 10 zile pina imi vor returna cardul si respectiv pina voi ridica banii. Dar cum se zice "Time is money". Spuneti-mi va rog ce pot sa fac in aceasta situatie? Poate banca sa-mi dea banii din cont fara a folosi cardul sau trebuie sa astept 10 zile? Va multumesc anticipat.

Multi detinători de carduri nu cunosc pasii pe care trebuie să îi urmeze atunci când cardurile rămân blocate în bancomate. Întrebările cele mai uzuale sunt: “Cui mă adresez dacă am cardul blocat într-un bancomat ce apartine altei bănci?”, “Îmi mai recuperez cardul sau primesc unul nou?”, “Când primesc noul card?” sau “Pot ridica banii de pe cardul blocat de la ghiseul băncii?”. Pentru a raspunde acestor întrebări vă prezentăm răspunsurile primite de la oficialii băncilor BCR, UniCredit, AlphaBank, Finansbanksi CEC.

BCR

În cazul în care aveti un card BCR blocat într-un bancomat apartinând aceleiasi bănci, vă puteti adresa oricărei sucursale BCR pentru a intra în posesia sumelor de bani existente în contul de card. Numerarul vă este înmânat la ghiseu în aproximativ 20 de minute. Recuperarea fizică a cardului se poate realiza într-un termen de 1-2 zile de la unitatea unde a fost retinut cardul.

În situatia în care nu solicitati cardul în acest interval, acesta se remite la Centrala băncii, iar recuperarea durează maxim 7 zile.

În cazul în care cardul emis de o altă bancă vi se blochează într-un bancomat BCR, pentru recuperarea cardului este necesar să vă adresati băncii emitente a cardului.

UniCredit

În cazul în care cardul pe care îl detineti a fost capturat de bancomatul UniCredit la ordinul băncii emitente a cardului, acesta va fi returnat pe canal bancar de la banca detinătoare a bancomatului la banca emitentă. În continuare este necesar să vă adresati băncii emitente pentru mai multe informatii.

În situatia în care cardul va rămâne blocat în bancomat dintr-o eroare tehnică a acestuia, sucursala ce gestionează bancomatul vi-l va înmâna după identificare. Din acest moment veti putea utiliza cardul.

Banca UniCredit eliberează un nou card într-o perioadă medie de 4 zile din momentul depunerii cererii de eliberare.

Până să intrati în posesia noului card emis de UniCredit puteti retrage prin casierie banii din contul de card.

Alpha Bank

Cardul poate fi retinut din mai multe motive: dacă există probleme în relatia cu banca emitentă, care a dat ordinul de retinere automată sau dacă bancomatul are o problemă tehnică. În ambele cazuri este bine să contactati cât mai repede posibil banca emitentăsi serviciul de asistentă clienti.

Dacă sunteti în prima situatie, de la banca emitentă veti afla care este cauza problemei respective. Recuperarea cardului depinde de rezolvarea problemei existente între dumneavoastră - detinătorul cardului -si banca emitentă. Dacă bancomatul apartine unei alte bănci, institutia respectivă va contacta banca emitătoare a carduluisi va înapoia cardul acesteia.

Dacă sunteti în cea de-a doua situatie, banca emitentă contactează banca proprietară a bancomatului pentru a raporta evenimentul. În România este posibil (dar nu obligatoriu) ca un card, în acest caz, să fie recuperat în cel mult două zile lucrătoare cu asistenta băncii emitente.

Cardurile sunt recuperate din ATM, de către banca proprietar la intervale săptămânale, apoi se trimit la serviciul carduri al băncii. Acesta le va expedia la banca emitentă.

Banii disponibili în contul de card emis de Alpha Bank îi puteti primi sub formă de numerar de la ghiseul băncii, prezentând un act de identitatesi spunând numărul de card sau numărul de cont.

Finansbank

Dacă sunteti posesorul unui card emis de Finansbank ce rămâne blocat într-un bancomat al acestei bănci, cardul respectiv devine blocat temporarsi vă este înmânat de către sucursala Finansbank a doua zi lucrătoare, după identificare.

Dacă aveti un card de debit emis de Finansbank ce a rămas blocat într-un bancomat ce apartine altei bănci, cardul vă este reemis imediat după ce înstiintati banca, putând fi ridicat din sucursala Finansbank într-un termen de două zile.

Fondurile disponibile în contul de card pot fi utilizate la POS sau retrase de la bancomat numai prin intermediul cardului. Pe perioada în care cardul rămâne blocat în bancomat, fondurile respective se află în continuare în contul de card, dumneavoastră putând dispune de ele:
- imediat după ce cardul retinut în bancomatul Finansbank vă este returnat
- imediat după activarea noului cardsi a codului PIN.

CEC

Oficialii de la CEC ne-au informat că retinerea unui card în bancomat înseamnă blocarea cardului, lucru ce duce la imposibilitatea efectuării unei alte operatiuni. În calitate de detinător al cardului blocat este necesar să anuntati imediat banca emitentă a carduluisi banca în al cărei bancomat s-a blocat acesta.

Adresându-vă agentiilor CEC veti primi explicatii suplimentaresi veti putea ridica suma existentă pe cardul blocat.