"Datele financiare aferente anului 2006 nu au fost inca aprobate de catre actionari si de Consiliul de Administratie al companiei, insa estimez ca am obtinut o cota de piata de 3%, aferenta unei perioade de activitate de patru luni, respectiv intervalul septembrie-decembrie 2006", a spus Valentin Chirca. "Pentru anul 2007, ne propunem sa atingem o cota de piata de circa 10-15% si un volum de afaceri de 100-150 milioane euro, in conditiile in care estimez ca piata romaneasca a factoringului va atinge, in 2007, un volum de aproximativ un miliard de euro", a mai spus Chirca, citat de NewsIn.

Pe data de 4 octombrie 2006, la conferinta de presa prilejuita de lansarea nou infiintatei Companii de Factoring, directorul general al companiei, Valentin Chirca, declara ca societatea tinteste o cota de piata de 4 - 5% si afaceri de 35 milioane euro in 2006, previziune bazata pe o estimare de 700 milioane euro a volumului pietei romanesti de factoring in 2006. In 2005, piata romaneasca de factoring a avut un volum de 550 milioane euro, reprezentand 0,69% din PIB. Prin comparatie piata de factoring din Cehia a avut un volum de 3,7 miliarde euro (2,94% din PIB), iar cea din Ungaria un volum de 1,8 miliarde euro (2,07% din PIB).

Compania de Factoring IFN SA, membra a Factors Chain International (FCI), una dintre cele mai mari organizatii specializate la nivel mondial, a fost infiintata, in 2006, de Intermarket Bank Viena si Banca Transilvania, cu o cota de participare la capitalul social al companiei de 50% fiecare. Intermarket Bank Viena, unul dintre fondatorii Companiei de Factoring IFN SA, este lider de piata in Europa Centrala si de Est, avand o cota de piata de 31% si subsidiare in Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania. in anul 2005, Intermarket Bank Viena a inregistrat o cifra de afaceri totala de 4,23 miliarde euro.

Banca Transilvania avea, dupa primele noua luni ale anului trecut, active de 6,8 miliarde lei (1,9 miliarde euro) si o cota de piata de 4,5%, fiind a cincea ca marime in sistemul bancar romanesc.

ING Commercial Finance, divizia de factoring a ING, infiintata in noiembrie 2006, si-a propus sa controleze, pana in 2009, o cota de 30% din piata romaneasca de factoring, estimata, pentru anul respectiv, la valoarea de 1,4 miliarde euro, declara, anul trecut, directorul general al ING Commercial Finance Romania, Richard Lublinski. Pe de alta parte, divizia de factoring a BRD SocGen a inregistrat, in primele zece luni ale anului 2006, un volum de afaceri de 243 milioane de euro, estimand, pentru intregul an 2006, afaceri de 300 milioane euro, echivalentul unei cote de piata de 42%, potrivit oficialilor companiei. in 2005, BRD SocGen a obtinut 211 milioane euro din afaceri de factoring, ceea ce a dus la o cota de piata de 38%.

Alte societati care ofera servicii de factoring pe piata romaneasca sunt BCR, Unicredit, Raiffeisen Bank, ABN Amro Bank sau Romexterra.

Factoringul reprezinta o solutie de finantare pentru termenele lungi de plata a facturilor, prin care se creeaza un avantaj competitiv pentru companii, in special pentru IMM-uri. Apare, astfel, posibilitatea cresterii cifrei de afaceri sau, dupa caz, a realizarii de investitii. De asemenea, factoringul dezvolta flexibilitatea firmei in a-si asuma termene de plata variate. Societatea de factoring cumpara, de la societatile comerciale interesate, facturile neincasate ale acestora, finantand, in schimb, respectivele societati, cu un procent din valoarea bruta a respectivelor facturi.

Societatea de factoring retine, de asemenea, un anumit procent din valoarea facturilor achizitionate, dupa ce debitorii si-au achitat datoriile fata de societatile comerciale cliente ale societatii de factoring. La acest procent care se adauga o dobanda, calculata in functie de nivelul dobanzii bancare, si un comision, care este negociabil si depinde de serviciile suplimentare pe care societatea de factoring le ofera pe langa finantarea in avans a facturilor, precum si de ratingul stabilit de societatea de factoring pentru client, in functie de rezultatele financiare ale acestuia, dar si de calitatea debitorilor acestuia.

Companiile de factoring se mai ocupa si de administrarea si managementul facturilor clientilor, precum si de asigurarari impotriva riscurilor de neplata a debitorilor.