ProCredit Bank Romania a incheiat cel de-al doilea an profitabil, cu un rezultat net de 1,5 milioane euro in 2006, in crestere cu 77% fata de anul anterior, pe fondul maririi activelor.
Veniturile operationale ale bancii au crescut cu 48% fata de cifrele raportate in 2005, iar activele totale au atins valoarea de 218 milioane euro, ceea ce reprezinta o crestere cu 70% fata de totalul activelor din 2005, de 128 milioane euro. ProCredit Bank a deschis 13 noi sucursale si agentii anul trecut, numarul total de unitati detinute de banca la sfarsitul lui 2006 urcand la 29.

"Profitul previzionat pentru anului 2007 se va situa in jurul nivelului celui din 2006 ca urmare a investitiile ce vor fi realizate in extinderea retelei de locatii, in trainingurile oferite atat noilor angajati, cat si celor cu experienta in cadrul bancii, investitiilor in IT", a declarat pentru Wall-Street directorul general al ProCredit Bank, Michael Kowalski.

Comparativ cu rezultatele financiare din 2005, banca a inregistrat cresteri cu peste 70%, atat in ce priveste activele bancii, cat si a operatiunilor de creditare si servicii bancare. "Intentionam ca si in anul 2007 sa ne dezvoltam organic si chiar daca nu vom investi masiv in extinderea numarului de unitati, avand previzionata deschiderea a noua noi sucursale si agentii anul acesta, vom pune in continuare foarte mare accent in pregatirea personalului bancii prin traininguri si cursuri", a spus Michael Kowalski.

“Noi nu gandim in termeni de cota de piata. Intentionam sa ne concentram in continuare pe satisfacerea nevoilor clientilor nostri la standardele inalte cu care i-am obisnuit. Numarul foarte mare de recomandari pe care le primim de la clientii existenti ne arata ca suntem pe drumul cel bun, indiferent care este cota noastra de piata,” a mai spus Michael Kowalski.

Cu un portofoliu de peste 55.300 de clienti activi pe servicii bancare (conturi) si o crestere cu 49% a conturilor active, valoarea fondurilor atrase de la clienti, atat din randul populatiei, cat si al firmelor, s-a cifrat la 117 milioane euro. Pe sectorul conturilor de economii, banca a inregistrat o crestere a volumului fondurilor cu 251% fata de luna decembrie a anului 2005. Numarul conturilor active de economii aproape s-a dublat anul trecut.

Circa 85% dintre conturile clientilor ProCredit au solduri mai mici de 1.000 euro, obiectivul bancii fiind clientii cu venituri mici si medii. Peste 90% din creditele acordate de banca au fost pentru microintreprinzatori si firmele mici si mijlocii.

La sfarsitul anului 2006, portofoliul de credite aflate in derulare numara 30.000 credite cu un volum de 157 milioane euro, ceea ce reprezinta o crestere cu 40%, ca numar de credite, si cu 76,6% - crestere in volum fata de 2005. Pe parcursul anului trecut, ProCredit Bank a acordat mai mult de 5.000 de credite micilor intreprinzatori din mediul rural cu un volum de aproximativ 20 milioane euro. Numarul de credite agricole a crescut anul trecut cu 154%, iar volumul acestora a inregistrat o crestere cu 192%.

ProCredit Bank Romania face parte din grupul ProCredit, un grup international care opereazi in prezent in 19 tari pe trei continente. Banca romaneasca detinea la sfarsitul anului trecut active de 746,5 milioane lei (220 milioane euro) si controla 0,43% din piata bancara, dupa datele bancii centrale.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri