RBS Romania tinteste sa ajunga la un numar de 150.000 de carduri de credit pana la finalul acestui an, de la aproximativ 78.000 de unitati la sfarsitul lui 2008, in conditiile in care banca are o cota de piata de 5%, care ii asigura pozitia a cincea in piata pe acest segment.
"Crestem foarte mult pe segmentul cardurilor de credit, cu 3.000 - 4.000 de carduri pe luna. Tinta noastra este sa ajungem la 150.000 de carduri de credit pana la finalul acestui an. In prezent avem o cota de piata de aproximativ 5%, suntem al cincilea jucator pe piata cardurilor de credit, in conditiile in care am intrat pe acest segment la jumatatea lui 2006 si am crescut foarte rapid", a declarat directorul diviziei de retail de la RBS Romania, Haris Hanif, citat de NewsIn.

El a explicat ca, pe segmentul creditului de retail, banca se concentreaza, in prezent, pe cardurile de credit si pe imprumuturile ipotecare.

"Am devenit putin mai conservatori in acordarea de credite, in contextul actual, de crestere a somajului la nivelul economiei. Ne-am mentinut portofoliul de imprumuturi de retail la nivelul de anul trecut", a precizat Haris Hanif.

Potrivit datelor BNR, numarul cardurilor valide in circulatie, inclusiv cu functie de moneda electronica si cobranded, cu functie de credit, ajunsese la 2,75 milioane unitati in martie 2009, insa numarul celor active este semnificativ mai mic.

Majorare de 20% a profitului net din activitatea de retail

"In conditiile cresterii veniturilor si diminuarii costurilor, cred ca vom reusi sa ne majoram profitul net realizat din activitatea de retail cu aproximativ 20%. Pentru venituri, cresterea a fost de 50% in primele 5 luni din an, dar ne asteptam ca aceasta rata sa se tempereze in continuare, iar pe tot anul 2009 sa inregistram venituri cu 25% peste nivelul de anul trecut. In acelasi timp, ne-am redus costurile, de la inceputul anului, cu 15-20%", a spus Haris Hanif.

In prezent, RBS Romania are un portofoliu de credite retail de aproximativ 600 milioane euro si un volum al depozitelor de circa 125 milioane euro, care include, pe langa depozite la termen, si conturi curente sau de economii.

Pentru 2009, banca estimeaza ca isi va spori portofoliul de credite retail cu 5-7% comparativ cu finalul anului trecut, majorandu-si in acelasi timp volumul depozitelor cu 10-12%.

"Pe depozite nu am fost foarte agresivi in acordarea de dobanzi foarte ridicate. Scaderea dobanzilor la depozite este un fenomen normal la nivelul pietei, RBS a scazut si va continua sa scada dobanzile. Cu toate acestea, la nivelul sistemului bancar, nu ma astept sa vedem dobanzile la depozite sub dobanda de politica monetara mai devreme de anul viitor", a spus directorul de retail de la RBS.

Haris Hanif a precizat ca divizia de retail a bancii a inregistrat, in ultimii ani, ritmuri foarte inalte de crestere, in concordanta cu evolutia pietei bancare in general.

"Strategia noastra a fost sa ne diversificam portofoliul, nu am ramas activi doar pe segmentele de corporate sau trezorerie. Segmentul de retail a crescut foarte rapid si a ajuns sa aiba, in prezent, o contributie de 30-35% la veniturile RBS", a explicat el.

In iunie, banca a relansat creditul negarantat in lei si l-a prioritizat in strategia de business.

Hanis Harif considera ca exista interes pentru imprumuturile in moneda nationala pe piata romaneasca, insa este concentrat pe creditele de consum sau pe cardurile de credit, in conditiile in care, pentru imprumuturile pe termen lung, clientii prefera sa se indatoreze, pe termen lung, in euro.

Referitor la nivelul creditelor neperformante de pe segmentul de retail al RBS, el a precizat ca acestea se plaseaza sub media pietei ca pondere in portofoliu.

"Portofoliul nostru se maturizeaza, are 5 ani. In plus, activitatea de creditare a incetinit, ceea ce determina o crestere a ponderii creditelor neperformante in volumul creditelor. In conditii normale de piata, o rata optima a imprumuturilor neperformante ar trebui sa nu depasesca 2,5-3%. Creditele neperformante au crescut la RBS, au ajuns la circa 2-2,5% in portofoliu, insa cele incadrate ca pierdere sunt sub 1%", a spus directorul de retail de la RBS.

Reprezentantul RBS a adaugat ca se asteapta ca, la nivel de piata, volumul creditelor neperformante sa ajunga la un varf in trimestrul al treilea al acestui an.

"Ma astept ca, prin septembrie-octombrie, sa asistam la o imbunatatire a situatiei in piata, insa, mai intai, creditele neperformante vor atinge nivelul maxim", a precizat Haris Hanif.

Pe termen mai lung, el considera ca piata bancara din Romania ar putea trece printr-o serie de schimbari si nu exclude consolidarea in 3-5 ani.

"Deocamdata, potentialul pietei este suficient de ridicat pentru a justifica existenta unui numar mare de jucatori, insa ma astept la o consolidare in 3-5 ani", a spus reprezentantul RBS.

RBS Romania este parte a Royal Bank of Scotland Group Plc, cel mai mare creditor britanic controlat de guvern, care, la inceputul acestui an, a scos la vanzare 15 subsidiare si sucursale ale bancii-mama, printre care si afacerea din Romania.

ABN Amro Romania si-a schimbat denumirea in Royal Bank of Scotland (RBS) din 15 octombrie 2008, dupa ce banca olandeza ABN Amro a fost achizitionata in octombrie 2007 de consortiul format din Royal Bank of Scotland, Fortis si Santander pentru aproximativ 70 miliarde euro, iar diferitele segmente de activitate ale ABN Amro au fost impartite intre cele trei banci.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri