"Compania a primit 360 de notificari de intarziere la plata din partea clientilor in primele noua luni, fata de numai cateva anul trecut, din care 81 au fost inregistrate in ianuarie", a precizat directorul general al companiei, Cristina Rusuleanu.

Euler Hermes, parte a grupului german Allianz, si-a inceput activitatea ca sucursala in decembrie 2008, insa asiguratorul german activeaza de mai mult timp pe piata romaneasca.

Politele erau emise de asiguratorul german Euler Hermes Kreditversicherungs-AG Hamburg, in timp ce consultanta era acordata de Euler Hermes Servicii Financiare. Astfel, primele subscrise in 2008 au fost contabilizate de compania-mama, Euler Hermes din Germania.

Asigurarile de credit comercial incheiate de o companie acopera riscul de neplata a sumelor pe care le datoreaza clientii sau alti parteneri de afaceri. De exemplu, daca o companie are de incasat 100.000 euro, in cazul in care clientul nu ii plateste suma angajata, iar asiguratorul i-a aprobat limita de credit de 100.000 euro, acesta il despagubeste intr-o limita de cel mult 80% din aceasta suma, in functie de analiza de risc facuta de asigurator, restul sumei reprezentand fransiza, adica suma suportata de asigurat.

"Numai aproximativ 50% din portofoliile firmelor care solicita polite pentru a acoperi riscul de neplata din partea clientilor sunt eligibile. Rata de acceptare a scazut foarte mult, pana la 50%, fata de 85-95% in anii trecuti", a mai spus Rusuleanu.

Rata de acceptare reprezinta raportul dintre limitele de credit aprobate si cele solicitate de catre asigurati pentru debitorii lor, iar limita de credit este expunerea maxima pe care un furnizor - sau asigurat - o are fata de un client-debitor si pentru care solicita acoperire din partea asiguratorului.

Politele s-au scumpit cu 20%, criza sporind riscurile

Solicitarile pentru asigurarile de credite au crescut substantial in acest an, pe fondul crizei financiare, firmele incercand astfel sa evite falimentul, in conditiile in care clientii lor nu-si mai pot onora platile.

"Am constatat in acest an o explozie de solicitari pentru acest tip de asigurare, desi pretul unei polite a crescut cu circa 20%. Este clar ca asistam la o schimbare de atitudine in ce priveste managementul companiilor. Daca anul trecut personalul din vanzari mergea foarte mult in piata si prezenta produsul pentru a-i convinge pe directorii companiilor sa incheie o astfel de polita, in acest an primim foarte multe solicitari fara sa-i abordam", a explicat seful Euler Hermes, conform NewsIn.

Ea a adaugat ca este o reactie normala la ceea ce se intampla in piata. "Managerii firmelor isi pun problema existentei afacerii lor.

Se tem ca nu-si vor incasa banii de la cea mai mare parte a clientilor, nu doar de la doi sau trei clienti", a adaugat Rusuleanu.

Seful Euler Hermes a explicat ca majoritatea companiilor care incheie astfel de polite, la nivel mondial, au scumpit politele cu circa 20% in contextul economic actual, nu neaparat pentru piata din Romania.

Pentru unele companii care se afla in al doilea an de asigurare si care au inregistrat daune in primul an, pretul politei s-ar putea dubla. "Sunt polite unde avem o a rata daunei de 300-700% si chiar 900%. Este evident ca pretul politei de asigurare pentru aceste firme se ajusteaza pentru anul urmator, astfel ca prima poate creste chiar si cu 100%", a mai spus directorul general Euler Hermes.

Firma Euler Hermes Servicii Financiare SRL este detinuta in proportie de 80% de Euler Hermes Kreditversicherungs - Aktiengesellschaft, in timp ce 20% din capital este detinut de OeKB Suedosteuropa Holding Ges.m.b.H., o societate de servicii financiare care opereza in cooperare cu Euler Hermes Kreditversicherungs-AG, compania-mama.

Grupul Euler Hermes este prezent in 49 de tari, are 5.500 de angajati si o cota de piata de 35,75% la nivel mondial. In baza de date a grupului sunt peste 40 milioane de companii din lume, ale caror date financiare stau la baza analizelor de bonitate.