Astra, companie cu capital majoritar romanesc specializata in asigurari generale, tinteste o crestere a afacerilor cel putin egala cu cea de anul trecut, cand compania a subscris cu 22% mai multe prime decat in 2008.
Potrivit rezultatelor preliminare neauditate, Astra a subscris anul trecut prime brute in valoare totala de 795,815 milioane de lei (187,811 mil. euro), din care 784,808 milioane de lei (185, 214 mil. euro) reprezinta volumul primelor brute subscrise la asigurarile generale, in crestere cu 22% fata de sfarsitul anului 2008.

“In 2010 vrem sa crestem cel putin cat am crescut in 2009. Ne vom baza, in cresterea pe care ne-am propus-o pe toate produsele, dar in primul rand pe segmentul de retail care este sustinut in special de politele RCA si cele de property, unde anul trecut am ajuns pe primul loc in clasamentul asiguratorilor”, a declarat Radu Mustatea (foto), presedintele directorat in cadrul societatii de asigurare.

El a adaugat ca si in 2009 motorul de crestere a fost reprasigurarile auto si cele property.

Radu Mustatea a mai delcarat ca Astra intentioneaza sa-si mentine pozitia de lider in asigurarile maritime si cele aviatice.
Despagubirile platite de companie in 2009 reprezinta sume substantiale, insa Mustatea nu a putut da mai multe detalii la aceasta data.

Astfel, asiguratorul a inregistrat in 2009 o crestere de 200% pe segmental asigurarilor de cladiri si bunuri, 20% pe segmental casco-aviatie si 8% pe sectorul auto (RCA si casco).

Compania a raportat anul trecut un avans de 51% a sectorului politelor de asigurare de viata. “Noi am lansat pe segmentul life niste produse anul trecut, pe care vrem sa le imbunatatim anul acesta. In prezent, studiem piata, dar cu siguranta nu ne vom lansa pe zona produselor cu risc investitional, gen unit linked (asigurari de viata cu componenta investitionala). Pe sectorul life Astra se va concentra pe economisire si desigur protectie”, a mentionat Msutatea.

Totodata, rezultatele provizorii ale asiguratorului indica o crestere cu 80% a profitului net pana la 6, 28 milioane de lei (1,48 mi. euro) fata de sfarsitul lui 2008 cand compania a inregistrat un profit de 3,49 milioane de lei.

In ceea ce priveste industria autohtona a asigurarilor, Mustatea vede un avans de maxim 5%, cu dificultati mai mari pentru segmentul asigurarilor de viata.

“Cred ca la nivelul lui 2010, pentru intreaga piata a asigurarilor (viata si generale) vom avea o crestere in moneda nationala de pana in 5%. Pentru asigurarile de viata va fi un an mai dificil, asiguratori vor trebui sa faca eforturi substantiale pentru o revenire a pietei la nivelul anilor trecuti”, a mai declarat Mustatea.

In opinia managerului Astra, asigurarile de viata se vor axa anul acesta pe asigurarile traditionale, dar si pe cele de sanatate.

Astra a anuntat de asemenea finantarea echipamentelor atletilor in cadrul parteneriatului incheiat cu Federatia Romana de Atletism pentru cel de-al treilea an consecutiv. “Am investiti o suma substantiala, dar credem ca este important ca cineva face acest lucru si nu cat se finanteaza”, a comentat Mustatea.

In domeniul sportului, compania mai are colaborari cu cateva cluburi de fotbal, cu echipa de handbal Oltchim, dar si cu Federatia Romana de Bob si Sanie.

De asemenea, mai are parteneriate pentru Formula 1 pe apa de la Mamaia (atat la nivel de asigurari, cat si imagine). In ceea ce priveste asigurarile fotbalistilor, valoarea unei despagubiri se poate ridica la nivelul a cateva zeci de mii de euro, a conchis Mustatea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri