Piata de internet banking ar putea avansa in 2010 cu peste 20%, in conditiile in care populatia va continua sa isi plateasca mai mult facturile prin acest serviciu, spre deosebire de firme, care vor utiliza toate tipurile de tranzactii, potrivit vicepresedintelui Alpha Bank Romania, Ion Stan.
"Ne asteptam la o crestere de peste 20% la nivelul pietei de internet banking, platile online ale utilitatilor fiind motorul de crestere in continuare in cazul persoanelor fizice", a spus Stan, precizand ca, in cazul firmelor, la aceasta crestere contribuie toate tipurile de tranzactii prin internet.

Stan a precizat ca luna martie a acestui an a adus cel mai mare volum de tranzactii online la Alpha Bank si si-a exprimat increderea ca "reticenta in a accesa serviciul de internet banking va fi depasita cu siguranta de acei clienti care nu au gustat inca din placerea de a-si face platile de acasa", relateaza NewsIn.

Tot segmentul platilor online al utilitatilor este considerat principalul factor de crestere si de BRD.

"Mai ales in ce priveste platile online, cifrele ne incurajeaza. Dupa primele doua luni, observam deja cresteri semnificative. In acest an ne vom concentra pe dezvoltarea zonei de acceptare si pe promovarea serviciilor de mobile banking", a spus Dana Demetrian, director executiv Polul Administrarea Generala a Retelei din cadrul BRD.

BCR se va axa in acest an pe consolidarea pozitiei si pe extinderea gamei de servicii oferite pe acest segment, cu accent pe atragerea cat mai multor furnizori de utilitati.

In schimb, UniCredit Tiriac Bank sustine ca si-a propus o tinta ambitioasa pentru 2010 si 2011, in cazul IMM-urilor si al clientilor corporativi, in conditiile in care acest segment a fost vizat si in anul anterior.

In 2009, UniCredit Tiriac Bank a avut cea mai mare valoare a tranzactiilor prin internet banking din piata, in timp ce ING a inregistrat cel mai mare numar de tranzactii prin internet banking, potrivit datelor din piata.

Vicepresedintele Alpha Bank considera ca viitorul va fi al serviciilor de debitare directa, nu al internet bankingului, insa mai sunt unele dificultati la acest capitol. La randul sau, Dana Demetrian a subliniat ca in acest domeniu este vorba de o problema de mentalitate.

"Clientul vrea sa plateasca atunci cand isi doreste el, nu atunci cand vrea furnizorul", a explicat Demetrian.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri