Daca avioanele nu erau oprite la sol si ar fi fost avariate de norul urias de cenusa care s-a raspandit din sudul Islandei, atunci aparatele de zobor ar fi fost acoperite de politele de asigurare.

Asigurarile din industria aeronautica acopera de obicei riscul de deterioarare a avioanelor, iar pana acum, niciun avion nu a fost afectat de cenusa raspandita de un vulcan, au explicat asiguratorii si expertii citati de Wall Street Journal.

„Prabusirea unui avion, cauzata de efectuarea unui zbor prin cenusa vulcanica ar fi fost acoperita 100%. Este un risc acoperit in mod obligatoriu (prabusirea avionului n.red), dar improbabil sa aiba loc data fiind masura luata de inchidere a aeroporturilor”, a spus Christoph Groffy, purtator de cuvant al HDI Gerling, Talanx AG, unul dintre cei mai mari asiguratori ai companiilor aeriene din Germania.

„Politele de asigurari care acopera intreruperea businessului sunt scumpe si de obicei, companiile aeriene si aeroporturile nu le cumpara asumandu-si astfel intregul risc”, a mai spus Groffy.

Un purtator de cuvant al reasiguratorului Hannover Re AG (HNR1.XE) a spus ca intreruperea activitatii nu este acoperita de politele contractate de companiile aeriene, de aceea „nu este asteptat niciun imapct asupra asiguratorilor in urma acestui eveniment”.

Vulcanul Eyjafjallajokull din Islanda a erupt miercuri, imprastiind nori pana la o altitudine de 30.000 de metri in aer. Pentru Europa, amenintarea norului de cenusa a persistat pana duminica. Sute de zboruri au fost anulate catre si dinspre Europa si sute de mii de pasageri nu au putut intra sau iesi din regiune in contextul in care aeroporturile au suspendat zborurile catre nordul Europei.

Unii dintre acesti pasageri, care au ramas balocati pe aeroporturi ar putea sa-si acopere pierderile pe baza politelor persoanle de calatorie in ceea ce priveste costurile pentru intarzirile vacantelor si calatoriile de afaceri, dar altii nu vor fi despagubiti.

„Nu toate politele de asigurare sunt la fel si calatorii sunt rugati sa-si contacteze asiguratorul pentru a clarifica daca polita lor acopera si daunele provocate de un astfel de eveniment pentru ca nu toate asigurarile includ acest risc”, a spus Steve Foulsham, manager de servicii tehnice in cadrul Asociatiei Brokerilor englezi de Asigurari.

Asociatia Britanica a Brokerilor de Asigurari, o industrie care cuprinde peste 1.700 de brokeri si intermediari din Marea Britanie, spune ca politele de asigurari subscrise de Tokio Marine Europe Insurance Ltd acopera, pentru calatori intarzierile si pagubele produse de norul de cenusa vulcanica.

Comisia Europeana (CE) se pregateste sa autorizeze statele Uniunii Europene (UE) sa ajute financiar companiile aeriene afectate de norul de cenusa vulcanica, a anuntat executivul UE.

Afla care sunt aeroporturile deschise sau care urmeaza sa fie deschise

Afla care sunt aeroporturile deschise sau care urmeaza sa fie deschise